شناسهٔ خبر: 40798 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دهمین جشنواره شعر فجر اسفند برگزار می‌شود/تعیین دبیر تا پایان آذر

مهدی قزلی از برگزاری دهمین جشنواره شعر فجر در دهه اول اسفند ماه خبر داد.

 

مهدی قزلی

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در گفتگویی با اعلام انجام مراحل مقدماتی برگزاری دهمین جشنواره شعر فجر اظهار کرد: جشنواره شعر فجر امسال نیز به مانند سال گذشته در دست برگزاری قرار گرفته است و در حال حاضر نیز فرآیند گردآوری آثار برای داوری در آن صورت پذیرفته و بر اساس برنامه‌ریز ما اختتامیه آن را در دهه اول اسفند ماه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: هیئت علمی این جشنواره متشکل از ۹ نفر و نیز دبیر علمی این جشنواره نیز تا پایان ماه جاری معرفی می‌شوند و پس از آن با انتخاب داوران توسط این دوستان، جشنواره وارد مرحله بررسی آثار خواهد شد.

قزلی با تاکید بر اینکه ترکیب اعضا هیئت علمی این جشنواره در سال جاری نسبت به سال قبل تغییر خواهند کرد، تصریح کرد: سیاست ما این است که در بنیاد به صدایی جامع برسیم. ما قصد نداریم فعالیت خودمان در چند فرد خاص محبوس کنیم و به همین خاطر در هر دوره از برگزاری جشنواره شعر فجر و یا جایزه ادبی جلال ترکیب هیئت علمی تغییر خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: جشنواره شعر فجر امسال نیز همانند سال قبل محافل شعری در داخل و خارج از کشور خواهد داشت و ما در حال رایزنی برای هماهنگی برگزاری این محافل هستیم.

قزلی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به جایزه ادبی جلال آل‌احمد نیز گفت: هیئت علمی و داوران جایزه در روزهای گذشته جلسه‌ای با معاون فرهنگی وزارت ارشاد داشته‌اند نقطه نظرات خود را درباره جایزه و وضعیت آثار داوری شده ارائه کرده‌اند که گزارشی از آن در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

وی در عین حال تصریح کرد: بنیاد از نقدهای اهالی ادبیات و صاحب نظران درباره برنامه‌های خود استقبال کرده و آماده شنیدن و ارائه تحلیل خود درباره آن بوده و هست.

نظر شما