شناسهٔ خبر: 40771 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مدخلی بر جامعه‌شناسی سینمای ایران» در راه کتابفروشی‌ها

«مدخلی بر جامعه‌شناسی سینمای ایران» نوشته سیدمجید حسینی‌زاد از سوی انتشارات سمت منتشر می‌شود.

 

سیدمجید حسینی زاد

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سیدمجید حسینی‌زاد گفت: کتاب «مدخلی بر جامعه شناسی سینمای ایران» را در انتشارات سمت در نوبت نشر دارم و امیدوارم تا نمایشگاه کتاب سال آینده (اردیبهشت 1395) در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: این کتاب شامل دو بخش کلی است. در بخش نخست که مفصل‌تر از بخش دوم است، اصول جامعه‌شناسی سینما و چیستی و روش آن آموزش داده می‌شود. در بخش دوم نیز تاریخ 100 ساله سینمای ایران از منظر جامعه شناختی بررسی شده است. عمده مباحث این بخش حول این محورهاست که تحولات اجتماعی چه تاثیری بر سینما گذاشت و همچنین سینما چه تاثیری بر جامعه داشت.

حسینی زاد ادامه داد: هم‌اکنون نیز کتاب «مارتیس نشانه شناسی سینما» را در دست نگارش دارم. همچنین قصد دارم مقاله‌ها و گفت‌وگوهای مطبوعاتی‌ام را جمع‌آوری و در کتابی با عنوان «دغدغه‌های یک عشق فیلم» منتشر کنم.

سیدمجید حسینی زاد، دکترای جامعه شناسی دارد و مدرس دروس تخصصی جامعه‌شناسی سینما در دانشکده‌ علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دانشگاه صدا و سیما و دانشکده سوره است.

از جمله سمت‌های اجرایی حسینی‌زاد می‌توان به مشاور امور سینمایی مؤسسه ناجی هنر، معاون تأمین برنامه شبکه سوم سیما و مدیر گروه فیلم و سینمای انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات اشاره کرد.

نظر شما