شناسهٔ خبر: 40415 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هشدار درباره کتاب‌های نوجوانانه آمریکا

تاکنون اخبار بسیاری درباره هشدار مربیان مدارس و اولیای کودکان، نوجوانان و جوانان به مردم برای محتوای نامناسب کتاب‌های مخصوص این دوره سنی داده شده بود؛ در تازه‌ترین رویدادی از این دست مادری گفته است که فرزندش کتابی درباره قتل‌عام یک خانواده را از کتابخانه مدرس به امانت گرفته است.

 

هشدار درباره کتاب‌های نوجوانانه آمریکا/ مادری که از کتاب به امانت گرفته شده توسط فرزندش شوکه شد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  مادر دانش‌آموز یکی از مدارس ابتدایی کالیفرنیای شمالی گفته است، پس از دیدن کتابی با محتوای قتل‌عام خانواده که فرزندش از کتابخانه مدرسه به امانت گرفته، شوکه شده است.
 
این رمان بسیار خشن داستان ارواح است که ویژه برای کودکان نوشته شده است اما «کی واکر»، مادر دانش‌آموز ابتدایی می‌گوید این کتاب درباره همه چیز است جز چیزی مناسب کودکان.
 
وی اظهار کرد: «این کتاب درباره فردی است که خانواده خود را قتل‌عام می‌کند و او را در حالی به تصویر می‌کشد که با تفنگ خود سوی اتاق والدین و خواهر و برادر خود می‌رود.»
 
این کتاب بخشی از مجموعه به‌اصطلاح داستان‌هایی است که به عنوان «داستان‌های ارواح مصور» شناخته می‌شود. در وب‌سایت ناشر نیز فهرستی از کتاب‌هایی که مناسب دانش‌آموزان کلاس سوم تا ششم است قرار داده شده است.
 
«واکر» می‌گوید: «نمی توانم تصور کنم که معلمی چنین کتابی را انتخاب کند و به‌راحتی در برابر دانش‌آموزان کلاس بنشیند و آن را برای آن‌ها بخواند. دادن این کتاب به کودکانی که خیلی کوچک هستند و تازه می‌خواهند یاد بگیرند که خوب را از بد تشخیص دهند، با توجه به چیزهایی که چنین داستان‌هایی در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند، بسیار نادرست است.»
 
هر چند وی پس از مراجعه به مدرسه و اطلاع دادن، مسئولان آنجا به او وعده دادند تا کتاب از کتابخانه برداشته شود.
 
این مدرسه کالیفرنیای شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به سیاست‌های هیات آموزش، کمیته‌ای تشکیل شود تا دیگر کتاب‌ها را مورد بررسی قرار دهد.»
 
با وجود این، مقامات انتشارات این کتاب گفته‌اند که تا آن زمان واکنش منفی درباره این رمان دریافت نکرده بودند.

نظر شما