شناسهٔ خبر: 40164 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نظام جامع علم و اشتغال در كشور ایجاد شود

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به اهمیت و نقش کار و اشتغال در توسعه جامعه گفت: باید نظام جامع علم و اشتغال در کشور ایجاد شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدسعید تسلیمی در مراسم بزرگداشت پنچمین سال تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای که صبح دیروز در هتل المپیک برگزار شد گفت: تربیت نیروی کار آفرین و ماهر و حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه نسل سوم اقدام مهمی است ولی ما باید فراتر از آن عمل کنیم که آن تاسیس نظام جامع علم و اشتغال در جامعه است .

وی ادامه داد: استخدام دولتی اهمیت خود را در دنیا از دست داده است و آنچه که امروز اولویت دارد این است که آموزش های ما به گونه ای باشد که افراد با آن آموزش ها بتوانند نوآوری کرده و کسب و کار جدیدی راه اندازی کنند.

قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد: اشتغال و تولید مبتنی بر توان داخلی اهمیت بسزایی دارد زیرا بین اشتغال داخلی و توسعه رابطه علی وجود دارد و توسعه را نمی توان از کشورهای خارجی وارد کرد.

استاد مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به قدمت ۴۵ ساله آموزش عالی فنی و حرفه ای در کشور و تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای بر اساس قانون برنامه پنچم توسعه گفت : این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دیگر کشور در کار آفرینی و ایجاد اشتغال پیشتاز است لذا وزارت علوم برای رفع مشکلات آن و توسعه آن تلاش بیشتری می کند.

تسلیمی اظهار داشت : آموزش، سرمایه گذاری و نیاز بازار سه ضلع ایجاد یک شغل در جامعه هستند و دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند با آموزش های مهارت محور در رشته های مورد نیاز بازار کار به اشتغال آفرینی در جامعه بویژه در قالب شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد کمک کند.

نظر شما