شناسهٔ خبر: 40117 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایران میزبان مجمع جهانی صنایع دستی می شود

مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی جایگاه ایران را در شورای جهانی مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تقویت جایگاه ایران در ساختار شورای جهانی منطقه آسیا اقیانوسیه در دولت یازدهم، در مالزی از ما تقاضا شد تا ایران میزبانی مجمع جهانی صنایع دستی در سال 2016 را نیز بپذیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  فریدون میرزالو که به عنوان نماینده ایران در نشست سالانه شورای صنایع دستی منطقه آسیا اقیانوسی در مالزی حضور داشت، افزود: با رایزنی های صورت گرفته از سوی معاونت صنایع دستی کشور پیش تر تبریز به عنوان میزبان این نشست در سال ۲۰۱۶ انتخاب شده و با تایید دوباره اعضا پیشنهاداتی برای برگزاری باشکوه تر آن در ایران مطرح شد.
وی ادامه داد: برپایی این رویدادهای مهم در کشور فرصت های بسیاری را برای صنایع دستی و گردشگری ما فراهم می آورد و باید برای بهربرداری موثر از آن برنامه ریزی منسجم و مشخصی داشته باشیم تا از طریق این رویدادها، صنایع دستی خود را به دنیا بیشتر و بهتر معرفی کنیم.
نماینده ایران در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین دایره المعارف صنایع دستی آسیا اقیانوسیه، تدوین دایره المعارف صنایع دستی در این منطقه را موضوعی بسیار با اهمیت و حساس دانست؛ به طوری که بر تصمیم اعضا مقرر شد یک سایت جامع برای این کار راه اندازی شود.
فریدون میرزالو با ابراز امیدواری نسبت به حضور اسپانسر(حامی) خصوصی برای برنامه های بین المللی صنایع دستی کشور بیان کرد: همانطور که در دیگر کشورها همچون مالزی، شرکت ها و موسسات متمول غیر دولتی در راستای مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی خود به حمایت از صنایع دستی می پردازند، شرکت های بزرگ خصوصی در عرصه نفت و گاز ایران و اپراتورهای تلفن همراه، باید حضور پررنگ تر و جدی تری در حمایت از صنایع دستی و برگزاری رویدادهای بین المللی و جهانی در ایران داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نشست سالانه شورای صنایع دستی منطقه آسیا اقیانوسی به میزبانی کشور مالزی و با حمایت شرکت ملی نفت و گاز این کشور (پتروناس) در محل برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور با حضور کشورهای عضو برگزار شد که این مسئله خود بیانگر اهمیت و توجهی است که امروز کشورها برای صنایع دستی قائل هستند.
از جمله مباحث دیگری که در این رویداد مورد گفت وگو قرار گرفت، بررسی وضعیت صنایع دستی در کشورهای منطقه آسیا اقیانوسیه بود؛ همچنین اعضای حاضر به تبادل نظر درباره تقسیم بندی موضوعی یا منطقه ای صنایع دستی در کشورهای عضو پرداختند

نظر شما