شناسهٔ خبر: 40076 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«احمد عزیزی» تاثیر بسزایی بر شعر پس از انقلاب گذاشت

رییس حوزه هنری گفت: بی‌شک احمد عزیزی از چهره‌های درخشان و تاثیرگذار مکتب ادبی و هنری انقلاب اسلامی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ «محسن مومنی‌شریف» در اختتامیه کنگره ملی بزرگداشت مقام ادبی احمد عزیزی، شاعر نام‌آشنای کشور که شب گذشته (20 آبان) در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه احمد عزیزی حق بزرگی بر گردن ادبیات ایران اسلامی دارد، اظهار کرد: جایگاه این شاعر بزرگ در ادبیات معاصر و انقلاب اسلامی جایگاه ممتازی است و توانسته تاثیر بسزایی بر شعر پس از انقلاب بگذارد.

وی با بیان اینکه عزیزی از شاعران صاحب‌سبک است، گفت: او در همان جوانی به شیوه‌ای رسید که اگر شعری از وی می‌خواندی، به خوبی می‌شد فهمید که شعر احمد عزیزی است.

مومنی با بیان اینکه از ویژگ‌های شعر عزیزی ترکیب‌سازی‌های بدیع اوست، عنوان کرد: شعر ما قبل از انقلاب و خصوصا در دهه 50 بخاطر خفقان سیاسی حاکم نگاه نمادگرایانه به مسائل داشت و پس از پیروزی انقلاب که این فضا برداشته شد، شعر ما چیزی کم داشت که عزیزی با ترکیب های خود کمک کرد این نقیصه جبران شود.

رییس حوزه هنری به اقبال جامعه نسبت به شعر این شاعر کرمانشاهی اشاره کرد و گفت: عزیزی در سرودن مثنوی توانایی خوبی دارد و به مثنوی جلوه امروزی داد.

وی گفت: این شاعر انقلابی جامعیت داشت و علاوه‌بر مثنوی و غزل، در دیگر قالب‌های شعری هم توانمند بود. همچنین او در مثنوی و بویژه شطحیات نیز دستی داشت.

مومنی با آرزوی سلامت برای این شاعر متعهد، پیشنهاد داد در صورت رضایت خلانواده او، اثری خلاصه از کارهای این شاعر چاپ شود.

در ادامه مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت احمد عزیزی، شاعران مطرح کشور به شعرخوانی پرداخته و از صاحبان مقالات برتر تجلیل شد.

در پایان نیز مسئولین فرهنگی و شعرای حاضر در این کنگره با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه به عیادت احمد عزیزی رفتند.

نظر شما