شناسهٔ خبر: 40035 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تجسم دراماتیک در طراحی صحنه» نوشته ی «رابرت ادموند جونز» طراح برجسته ی نور

کتاب «تجسم دراماتیک در طراحی صحنه» نوشته ی «رابرت ادموند جونز» و با ترجمه ی «مهدیه علی عسگری زمانی» نکاتی بسیار باریک و ظریفی در عرصه ی هنر طراحی صحنه ارائه می دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ رابرت ادموند جونز طراح برجسته ی  نور و لباس و صحنه ، و تحصیل کرده ی دانشگاه هاروارد بود. وی اعتبار خود را مدیون ترکیب  فن نمایش و صحنه سازی جدید با درام آمریکایی بوده است. او به جای این که عناصر زیبا و خوش منظره را جدا از اجرای نمایش نگه دارد،به دنبال ادغام آن ها با داستان سرایی بود.سبک بصری او اغلب به ساده سازی سبک رئالیسم اشاره داشت. وی همچنین برای استفاده از نور و رنگ ها در نمایش خود اهمیت ویژه ای قائل بود.

کتاب«تجسم دراماتیک در طراحی صحنه» ،نکات بسیار باریک و ظریفی در عرصه ی هنر طراحی صحنه ارائه می دهد، در واقع طراح باید بیاموزد که با شفاف سازی و دقتی ویژه به فضای نمایش روح و احساس ببخشد. در حقیقت او باید در نمایش زندگی کند و در آن غرق شود.کتاب حاضر در ۸ فصل تنظیم شده است و عناوین فصول این کتاب عبارت اند از:

«شیوه ی نوین نمایش»، «هنر در تئاتر»،«تئاتر در گذشته و امروز»، «طراحان تازه کار صحنه»، «نظری چند برای طراحی لباس صحنه»، «نور و سایه در تئاتر»، «به سوی صحنه ای جدید»، «پشت صحنه».

گفتنی است که کتاب «تجسم دراماتیک در طراحی صحنه» را انتشارات قطره در قطع رقعی و با قیمت ۸ و ۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

نظر شما