شناسهٔ خبر: 39790 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گزارشی از کتاب‌های پرفروش در آبان ماه

در میان کتاب‌های پرفروش این ماه می‌توان آثاری از نشر چشمه، نشر افق، نشر ثالث و انتشارات انجمن حکمت و فلسفه دید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ کتاب‌های پرفروش ماه آبان در کتاب فروشی‌های مختلف تهران، بیش از همه از آنِ نشر چشمه است. نشر چشمه با ۵ کتاب "هنر شفاف اندیشیدن"، "اتفاق و دو داستان دیگر"، "مردم در سیاست ایران"، "فرار از اردوگاه ۱۴" و "راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن‌ها" پرفروش‌ترین ناشر بوده است.

پیش از این نیز ۲ کتاب "مردم در سیاست ایران" و "فرار از اردوگاه ۱۴" جزو کتاب‌های پرفروش کتاب‌فروشی‌های تهران قرار داشت.

کتاب "مردم در سیاست ایران" نوشته یرواند آبراهامیان و ترجمه بهرنگ رجبی از کتاب‌های تازه انتشار یافته انتشارات چشمه است که در ماه مهر نیز فروش خوبی داشته و معمولا در صدر پرفروش‌های هفته‌های متوالی آن ماه بوده است.

در این کتاب مخاطب شاهد و مخاطبِ ۵ پژوهش موردی با سرفصل‌های "نقش جمعیت‌های مردمی در انقلاب مشروطه ایران"، " نقش جمعیت‌های مردمی در سیاست ایران؛ ۱۳۳۲-۱۲۸۵ "، " نقش جمعیت‌های مردمی در انقلاب ایران "، "کمونیسم و مسئله اشتراک در ایران:حزب توده و فرقه دموکرات" و "شکل‌گیری پرولتاریا در ایران مدرن،۱۳۳۲-۱۳۲۰" خواهید بود.

کتاب "مردم در سیاست ایران" در چاپ نخست (ماه جاری) با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه، ۱۸۹ صفحه و با قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

اما "فرار از اردوگاه ۱۴" با عنوان فرعی "فرار اودیسه وار مردی از کره شمالی به سوی آزادی" به ترجمه مسعود یوسف حصیر چین منتشر شده است.این کتاب ۲۲۹ صفحه دارد و با قیمت ۱۶ هزار تومان روانه بازار کتاب شده و به سرعت در لیست پرفروش‌های نشر چشمه قرار گرفته است.

در میان آثار نشر چشمه دو کتاب "اتفاق و دو داستان دیگر" و "راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن‌ها" نیز در فهرست پرفروش‌های آبان ماه قرار دارد. "اتفاق و دو داستان دیگر" اثر کریشتوف کیشلوفسکی؛ فیلمساز معروف لهستانی را عظیم جابری ترجمه کرده است و "راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن‌ها" اثر داگلاس آدامز به ترجمه آرش سرکوهی منتشر شده است. این کتاب با قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

اما اکنون کتاب " هنر شفاف اندیشیدن " در صدر پرفروش‌های آبان ماه است. این کتاب را رالف دوبلی نوشته و عادل فروسی پور با همکاری دو مترجم دیگر - بهزاد توکلی و علی شهروز- آن را ترجمه کرده است.

این کتاب در فروشگاه شهر کتاب ابن سینا، فروشگاه شهرکتاب شهید بهشتی و فروشگاه نشر چشمه در صدر آثار پرفروش قرار دارد.

از دیگر کتاب‌های پرفروش این ماه می‌توان به " سرگذشت آقای زومر" اثر پاتریك زوسكینت به ترجمه احمد كسایی پور اشاره کرد که در نشر هرمس منتشر شده است. "بی شعوری" خاویر کرمنت همچنان در فهرست کتاب‌های محبوب مخاطبان قرار دارد. در انتشارات افق کتاب "روزی مثل امروز" اثر پیتر اشتام جزو آثار پرفروش است. این اثر را مریم موید پور ترجمه کرده است. همچنین کتاب "اگنس" پیتر اشتام نیز به ترجمه محمود حسینی زاد همچنان جزو پرفروش‌هاست.

"امید علیه امید" اثر نادژدا ماندلشتام به ترجمه بیژن اشتری در نشر ثالث عنوان پرفروش‌ترین کتاب را دارد. این کتاب درباره زندگی روشنفکران روسیه در دوره وحشت است و ۵۰ هزار تومان قیمت دارد. در انتشارات ققنوس کتاب "سمفونی مردگان" اثر عباس معروفی همچنان خوب می‌فروشد و انتشارات انجمن حکمت و فلسفه نیز کتاب "من و جز من" غلامحسین ابراهیمی دینانی را خوب می‌فروشد.

نظر شما