شناسهٔ خبر: 39706 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه باید در نقد و تولید نظریه های جدید همت داشته باشد

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم تاکید کرد: دانشگاه محل تولید دانش است و در دانشگاه باید حرمت انسان ها گرامی داشته شود. دانشگاه باید در نقد و تولید نظریه های جدید همت داشته باشد و اساتید دانشگاه در این زمینه تلاش کنند زیرا که مهم ترین جای نقد و تولید نظریه های جدید برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر روشن در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون با بیان این مطلب اظهار داشت:باید تلاش کنیم در سال ۱۴۰۴ به رتبه اول علمی در منطقه برسیم، هر چند ملزوماتی دارد اما از افتخارات ملت ما این است که نشدنی ها را شد کردند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیرعلوم افزود: از فرماندار محترم کازرون می خواهیم که تاسیسات زیر بنایی این شهرستان را در اختیار دانشگاه سلمان فارسی بگذارند و از سرپرست جدید دانشگاه انتظار داریم هرم علمی دانشگاه و ارتقای سطح علمی اعضای هیئت علمی را در اولویت قرار دهند.

دکتر روشن در پایان سخنان خود با تشکر از همکاری های نماینده شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی و زحمات دکتر پولادی رئیس سابق دانشگاه سلمان فارسی ، از دکتر براتی دانشگاه سلمان فارسی سرپرست جدید این دانشگاه که مورد اعتماد وزارت علوم برای تصدی این مسئولیت قرار گرفتند تقدیر کرد و اظهار امیدواری نمود وی بتواند رضایت دانشگاهیان را جلب کنند.

سپس مهندس گرامی فرماندار شهرستان کازرون در سخنانی این جلسه را، جلسه تجلیل از دکتر پولادی خادم نظام جمهوری اسلامی که مفتخر به بازنشستگی شدند و تقدیر از دکتر براتی شخصی توانمند در سمت سرپرست دانشگاه دانست و گفت : این تحول منشا خیر و برکت و خدمت به نظام جمهوری اسلامی و باعث تعالی و پیشرفت جامعه خواهد بود.

گرامی افزود: ما هم چنان با سه طیف تهدید جنگ نرم که فرماندهان آن اساتید و سربازان آن دانشجویان هستند ، تهدید اقتصادی که به دلیل تحریم اقتصادی و خشکسالی و تغییرات آب و هوایی به وجود آمده است و نا امنی منطقه ای که البته نیروهای امنیتی ما اجازه نداده اند ناامنی در کشور ایجاد شود ، روبرو هستیم.

فرماندار کازرون گفت: دانشگاه باید با عنایت به راهبردهای کلان نظام، توجه به علم و صنعت را در جهت ایجاد اشتغال و ترغیب و تشویق بخش خصوصی جهت برون رفت از تهدیدات و استقاده از شرکت های دانش بنیان را جهت بهبود آینده دانشجویان مورد توجه قرار دهد.

در ادامه مراسم دکتر براتی سرپرست جدید دانشگاه در سخنانی با اشاره به تاریخچه دانشگاه سلمان فارسی کازرون ، ماموریت های دانشگاه را در حوزه های مختلف آموزشی، فرمایش ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که به تفصیل در اسناد بالا دستی توسعه علمی کشور از جمله سند چشم انداز ۱۴۰۴ و نقشه جامع علمی کشور منعکس شده دانست و طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری به سران سه قوه، در مورد اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون زا و برون نگر، پویا و پیشرو بر ماموریت دانشگاه تاکید کرد.

دکتر براتی ادامه داد: مسئولیت ما به عنوان متولیان امر آموزش عالی کشور بسیار سنگین است لذا از آنجا که محیط سازمان ها مدام در حال تغییر است لازم است فرصت ها و تهدید ها را در امور اجرایی پیش بینی کرد و با برنامه ریزی و توجه به نقاط قوت و ضعف، توسعه منابع و ساختارها ارزیابی و پایش شود.

وی افزود :از این رو لازم است با استفاده از اسناد بالادستی در جهت تحقق برنامه های دانشگاه تلاش جدی صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه سلمان فارسی افزود: این دانشگاه از مشکلات فراوانی در زمینه های مالی، اداری آموزشی ، پژوهشی و دانشجویی رنج می برد که تلاش در جهت رفع آنها، نقشه راه مدیریت این دانشگاه را در آغاز مسیر، تعیین می کند.

دکتر براتی در ادامه اهداف خود را بیان کرد و گفت: با حفظ کرامت اعضای هیئت علمی و کارکنان خدوم دانشگاه و تاکید بر شایسته سالاری و قانون مداری و تعهد و استفاده از تمام پتانسیل های موجود در سیستم تمام سعی مان بر این است که در جهت بهبود و ارتقای همه جانبه دانشگاه گام برداریم.

وی اظهار داشت: به حفظ استقلال علمی دانشگاه در عین تعامل سازنده و پویا با مسئولان و مقامات شهرستان متعهدم و حفظ موازین اسلامی و ارزش های فرهنگی را در چارچوب قانون بر خود فرض می دانم.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ،دکتر براتی در پایان از تمامی کسانی که در مسیر پیشرفت دانشگاه با همدلی و پرهیز از نگاه های فردی و دسته بندی های گروهی و درک واقعیات موجود، توسعه دانشگاه را وجهه همت خود قرار دهند دعوت به همکاری کرد.

نظر شما