شناسهٔ خبر: 39449 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آذر: تاسوعا و عاشورای حسینی را با «بررسی تاریخ عاشورا» بگذرانید

اسماعیل آذر، چهره آشنای شعر و ادبیات فارسی، کتاب «بررسی تاریخ عاشورا» اثر محمد ابراهیم آیتی را برای مطالعه مخاطبان پیشنهاد کرد و گفت: این کتاب با پشتوانه علمی خود، خواننده را از اصالت مطالب ارائه شده مطمئن می‌کند. ضمن این که نویسنده این کتاب، احاطه کاملی به روزگار واقعه عاشورا دارد.

آذر: تاسوعا و عاشورای حسینی را با «بررسی تاریخ عاشورا» بگذرانید

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اسماعیل آذر  درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه در ایام ماه محرم توضیح داد: در بین کتاب‌هایی که با موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، مجموعه سخنرانی‌های دکتر محمد ابراهیم آیتی را با عنوان «بررسی تاریخ عاشورا» توصیه می‌کنم.

وی درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: «بررسی تاریخ عاشورا» با پشتوانه علمی خود، خواننده را از اصالت مطالب ارائه شده مطمئن می‌کند. ضمن اینکه آقای آیتی نویسنده این کتاب، احاطه کاملی به روزگار واقعه عاشورا دارد.

این شاعر با اشاره به آثار دیگری در این زمینه ادامه داد: در میان مقتل‌های مشهوری که سند آن به احتمال زیاد سند درستی است، «لهوف» ابن طاووس، مفسر و نویسنده بزرگ شیعی مذهب را پیشنهاد می‌کنم. همچنین در مقتل و روضه‌های شهید مطهری نیز که در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد نکته‌های بسیار زیبایی از واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) منعکس شده است.

آذر در ادامه به برنامه تلویزیونی خود در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: همچنین افرادی که به موضوع تاریخ مرثیه، روضه‌خوانی، عزاداری و تاریخ مقتل‌ها علاقه‌مند هستند، می‌توانند در ایام ماه محرم از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در شبکه چهار صدا و سیما، بیننده و شنونده سخنان اینجانب باشند.

نظر شما