شناسهٔ خبر: 39439 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ به چالش های فلسفی معاد

حیات پس از مرگ اعم از حیات برزخی و اخروی در قرآن کریم به عنوان یکی از عمده ‌ترین موضوعات و اصولی ‌ترین اعتقادات مورد توجه جدی و گسترده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب «بررسی برخی دیدگاه ها و چالش ها در باب معاد» تالیف حجت الاسلام والمسلمین عباس نیکزاد با همکاری مشترک بنیاد علمی و فرهنگی حیات و دفتر نشر معارف به چاپ رسید.

بنا بر این گزارش، موضوع حیات پس از مرگ اعم از حیات برزخی و اخروی در قرآن کریم به عنوان یکی از عمده ‌ترین موضوعات و اصولی ‌ترین اعتقادات مورد توجه جدی و گسترده است. در قرآن کریم به صدها آیه برمی‌خوریم که به نحوی از انحاء درباره عالم پس از مرگ و روز قیامت و کیفیت حشر اموات و میزان و حساب و ضبط اعمال و بهشت و جهنم و جاودانگی عالم آخرت و سایر مسائلی که به عالم پس از مرگ مربوط می‌شودT بحث کرده است.

پاسخ به چند شبهه درباره مجازات اخروى، نقد و بررسی دیدگاه ابن‌عربی در مورد خلود در عذاب، نقد و بررسی دیدگاه ابن قیّم جوزیه درباره خلود اهل نار در عذاب، نقد و بررسی ديدگاه صدرالمتألهين در باب خلود در عذاب و معاد جسماني از دیدگاه صدرالمتألهین شیرازی از عناوین مقالات این نوشتار است.

بنا به گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف، کتاب «بررسی برخی دیدگاه ها و چالش ها در باب معاد» در ۱۶۸ صفحه و بهای ۶۵۰۰ تومان به تازگی روانه بازار کتاب شده است.

گفتنی است، دفتر نشر معارف پیش از این، کتاب های «کلام جدید»، «کتاب مقدس زیر ذره بین»، «بررسی تطبیقی قرآن و کتاب مقدس»، «نظارت استصوابی»، «مجلس خبرگان رهبری» و «پنجاه پرسش و پاسخ مهدویت» را از این نویسنده و پژوهشگر منتشر کرده است.

نظر شما