شناسهٔ خبر: 39405 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استقبال دانشجویان دانشگاه ری یکا کرواسی از گشایش کلاس های زبان فارسی

کلاس های آموزش زبان فارسی در دانشکده فلسفه دانشگاه «ری یکا» کرواسی بر اساس تفاهم انجام شده میان این دانشگاه و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در زاگرب از روز سه شنبه شروع که با استقبال دانشجویان همراه بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ بر اساس چارچوب برنامه ریزی شده بین مسئولین دانشکده فلسفه دانشگاه ری یکا و رایزن فرهنگی کشورمان در زاگرب دانشجویان علاقه مند دو واحد آموزش زبان فارسی را در ترم پاییزه دانشگاه می گذرانند.
«ودران ابوچینا» مربی دانشکده فلسفه و هماهنگ کننده کلاس زبان فارسی دراین دانشکده با معرفی رایزن فرهنگی و استاد اعزامی از ایران درخصوص این کلاس ها و برگزاری آن توضیحاتی را ارائه داد.
وی ضمن استقبال از دایر شدن کلاس های زبان فارسی در شهر ری یکا به علاقمندی مردم کرواسی به فرهنگ، ادبیات و تاریخ غنی ایران اشاره کرد و گفت امکانات زیادی برای همکاری های فرهنگی بین دانشگاه ری یکا و دانشگاه های ایران وجود دارد که باید از این امکانات استفاده کرد. 
سید مجتبی اکرمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در زاگرب در مراسم گشایش کلاس زبان فارسی در دانشکده فلسفه دانشگاه ری یکا با تشکر از مسوولین دانشگاه و دانشکده فلسفه که در برگزاری این کلاس ها همکاری لازم و مناسبی داشته اند، گفت: این برای اولین بار است که دوره آموزشی زبان فارسی در دانشگاه ری یکا برگزار می شود. 
وی در کنار آموزش زبان فارسی به سایر فعالیت های رایزنی اشاره کرد و ترجمه و چاپ کتاب و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری از جمله نمایشگاه های فرهنگی و هنری و برگزاری هفته فیلم و مشارکت در رویداد های فرهنگی را از فعالیت های رایزنی فرهنگی ایران در کرواسی برشمرد.
علیرضا شادارام عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و استاد اعزامی زبان فارسی در مراسم گشایس کلاس آموزش زبان فارسی در مقدمه ای کوتاه به معرفی زبان فارسی پرداخت و با اشاره به کشورهایی که به زبان فارسی سخن می گویند و همچنین مناطقی که در آن زبان فارسی مورد توجه است و آموخته می شود اشاره ای کرد و زبان فارسی را زبانی شیرین و غنی خواند.
کلاس آموزش زبان فارسی توسط استاد اعزامی از کشورمان پس از اجرای مراسمی برای اولین بار در دانشگاه ری یکا کرواسی شروع شد.

نظر شما