شناسهٔ خبر: 39311 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدوین آیین‌نامه انجمن‌های ورزشی دانشجویی

رئیس اداره تربیت بدنی وزارت بهداشت از برنامه‌ریزی برای ایجاد انجمن‌های ورزشی خبر داد و گفت: آیین‌نامه انجمن‌های ورزشی به منظور تحقق واگذاری امور به دانشحویان تدوین می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛دکتر حسین نیک‌فرجاد با اشاره به هفته تربیت بدنی در روزهای ۲۶ مهر تا دوم آبان افزود:  اداره تربیت‌بدنی اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت در طول سال، فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوعی برای ترویج ورزش در دو بعد قهرمانی و همگانی در بین جامعه دانشگاهی وزارت بهداشت برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

نیک‌فرجاد با اشاره به برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری گفت: بعد از گذشت حدود ۱۲سال از برگزاری آخرین دوره‌های مربی‌گری و داوری در وزارت بهداشت، امسال توانستیم ۸ دوره در ۶ رشته جدید برگزار کنیم که این رشته‌ها وارد تقویم مسابقات ورزشی وزارت بهداشت می شوند.

رئیس اداره تربیت بدنی وزارت بهداشت از برنامه‌ریزی برای ایجاد انجمن‌های ورزشی خبر داد و گفت: آیین‌نامه انجمن‌های ورزشی در حال تدوین است که به زودی بعد از تایید معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت به تصویب وزیر خواهد رسید و به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود، تا خواسته وزیر در واگذاری امور دانشحویان به خودشان محقق شود.

نیک‌فرجاد در توضیح این انجمن‌ها خاطر نشان کرد: با تاکید وزیر بهداشت بر واگذاری امور دانشجویان به خودشان، این واگذاری در حوزه‌های مختلف از جمله شوراهای صنفی و انجمن‌های علمی صورت گرفته است. در راستای همین واگذاری‌ها انجمن‌های ورزشی نیز بر اساس آیین‌نامه جدید تشکیل می‌شوند.

وی گفت: از دیگر مزایای تشکیل این انجمن‌ها توسعه تربیت بدنی و افزایش انگیزه در دانشجویان است. به علاوه اینکه روی آوردن دانشجویان به ورزش به واسطه همکلاسی‌ها و دوستانشان و تولی‌گری آنها نیز افزایش می‌یابد و ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت، نشاط دو صد چندانی همسو با دیگر فعالیت‌های معاونت ایجاد می‌شود.

نیک‌فرجاد خاطرنشان کرد: برنامه‌ بلند مدت در قالب واحد تربیت بدنی ۲ داریم که لازمه آن همکاری دو معاونت دانشجویی و آموزشی وزارت بهداشت است و بر اساس دستور معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت مقدمات طرح‌ در حال تهیه شدن است و پس از مذاکرات بین معاونان وزارت بهداشت این درس در قالب واحد تربیت بدنی ۲ به صورت نظام‌مند ارائه می شود.

ارسال به

 

    نظر شما