شناسهٔ خبر: 39299 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مردم در سیاست ایران˝ در صدر کتاب‌های پرفروش‌

کتاب ˝مردم در سیاست ایران˝ همچنان در صدر پرفروش‌های کتاب در ماه جاری است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ کتاب "مردم در سیاست ایران" نوشته یرواند آبراهامیان و ترجمه بهرنگ رجبی از کتاب‌های تازه انتشار یافته انتشارات چشمه است که در ماه جاری فروش خوبی داشته و معمولا در صدر پرفروش‌های هفته‌های متوالی این ماه بوده است.

این کتاب در فروشگاه شهر کتاب مرکزی بعد از کتاب "بی‌شعوری" خاویر کرمنت و "سرما نخوردی کوتی کوتی" از فرهاد حسن زاده در رتبه سوم کتاب‌های پرفروش، در فروشگاه شهر کتاب ابن سینا بعد از کتاب "هنر شفاف اندیشیدن" اثر رالف دوبلی و ترجمان عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز در رتبه دوم و در فروشگاه شهرکتاب شهید بهشتی، فروشگاه نشر چشمه، فروشگاه نشر ثالث و فروشگاه انتشارات مولی در صدر آثار پرفروش است.

در این کتاب شما شاهد و مخاطبِ ۵ پژوهش موردی با سرفصل‌های "نقش جمعیت‌های مردمی در انقلاب مشروطه ایران"، " نقش جمعیت‌های مردمی در سیاست ایران؛ ۱۳۳۲-۱۲۸۵ "، " نقش جمعیت‌های مردمی در انقلاب ایران "، "کمونیسم و مسئله اشتراک در ایران:حزب توده و فرقه دموکرات" و "شکل‌گیری پرولتاریا در ایران مدرن،۱۳۳۲-۱۳۲۰" خواهید بود.

در پشت جلد کتاب چنین می‌خوانیم:"موضوع محوری پژوهش‌های یرواند آبراهامیان در این کتاب، تغییرات و تحولاتی است که نه از گذر گفت‌وگوها و بده بستان‌های سیاستمداران حرفه‌ای پشت درهای بسته، بلکه به واسطه حضور مردم در خیابان یا همبستگی اصناف و جمعیت‌ها برای رسیدن به خواسته‌هایی جمعی به دست آمده. این پژوهش‌ها از قدرتی می‌گویند که بی قدرتان جامعه دارند و از نقشی عمده که در شماری از گره‌گاه‌های تاریخ ایران داشته‌اند- و البته که این نقش آفرینی همیشه هم به حماسه‌هایی پر شور آفرین نینجامیده و گاه ناکامی‌هایی حاصل آورده که زندگی نسل‌هایی را به باد داده‌اند. این مقاله‌ها بررسی قوت‌ها و ضعف‌های چند نمونه از جنبش‌های مردمی در فرازهای تاریخی مهم این سرزمین‌اند، چند و چونی در این پرسش که آدم‌های کوچه و خیابان چه طور کوشیده‌اند فردای‌شان را بهتر کنند، کجاها موفق بوده‌اند و کجاها شکست خورده‌اند. ‌ "

کتاب "مردم در سیاست ایران" در چاپ نخست (ماه جاری) با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه، ۱۸۹ صفحه و با قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما