شناسهٔ خبر: 38687 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارتقاء اعضای هیات علمی معارف اسلامی در دانشگاه آزاد

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی از ارتقاء اعضای هیات علمی گروه معارف اسلامی در این دانشگاه و رونمایی از ۱۰۰ عنوان درس مجازی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر امید اقبال خواجه رحیمی با اعلام این خبر افزود: در اولین نشست گروه معارف اسلامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد؛ در فراخوان بهمن ماه جذب هیات علمی، ۵۰۰ عضو جدید جذب و تعداد اعضای هیات علمی گروه معارف اسلامی به حدود هزار نفر افزایش یابد.

خواجه رحیمی همچنین از رونمایی ۱۰۰ عنوان درس مجازی خبر داد و افزود: در جریان این نشست ۱۰۰ عنوان درس مجازی به منظور برگزاری دوره های مجازی از طریق دو سایت www.lms.nahad.ir و www.asatid.maaref.ir رونمایی شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون های تخصصی در این نشست ، افزود: در این نشست همچنین ۵ کمیسیون تخصصی که روسای آن از قبل مشخص شده بودند تشکیل و مقرر شد؛ این کمیسیون ها به صورت دائمی فعالیت داشته و نظرات مسئولان را برای برگزاری دومین نشست گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی جمع آوری کنند.

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست می توان به تاکید بر توسعه طرح نیاز محور بودن دروس معارف اسلامی برای کلیه واحدهای دانشگاه آزاد که در سال گذشته در واحدهای تهران جنوب، شیراز، پرند، ورامین و اسلامشهر برگزار شده بود، اشاره کرد.

خواجه رحیمی با بیان اینکه در جریان این نشست تفاهم نامه ای نیز میان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و معاون آموزش و پژوهش نهاد مقام معظم رهبری منعقد شد، گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه ارتقاء دروس معارف اسلامی با تاکید بر رویکرد بین رشته ای به منظور رشد و تعالی دانشجویان در سه حیطه شناختی، نگرشی و مهارتی در حوزه علوم انسانی و اسلامی (قرآن، حدیث و معنویت و سلامت) بود.

نظر شما