شناسهٔ خبر: 38602 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه علامه رتبه اول کشور در حوزه نظریه پردازی علوم انسانی

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این دانشگاه در حوزه نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی رتبه اول را در کشور دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سلیمی در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بسیاری از رشته‌های این دانشگاه قطب علمی در سطح کشور بوده و بسیاری از استادان آنان از برجسته ترین استادان در رشته تخصصی خود هستند.

رتبه اول دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی

وی با اشاره به کرسی های نظریه پردازی برگزار شده در دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: این دانشگاه در حوزه نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی رتبه اول کشور بوده و در این زمینه از همه دانشگاه‌های کشور رتبه بالاتری دارد.

استفاده مسئولان کشور از راهکارهای اساتید دانشگاه علامه

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به روند سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه در طی دو سال گذشته اشاره کرد وافزود: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های انجام شده طی این مدت این دانشگاه محل مراجعه مسئولان کشور برای بهره‌مندی از افکار و اندیشه‌های استادان و دانشجویان آن بوده است.

وی تاکید کرد: ما نباید این مراجعه را بدون پاسخ بگذاریم و باید با همکاری یکدیگر و استفاده از تمام توانایی‌ها و با اندیشه و فکر، بنیاد مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم.

راه اندازی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه

رییس دانشگاه در ادامه به ضرورت کسب مهارت‌ها برای دانشجویان در حین تحصیل اشاره کرد و بیان داشت : برهمین اساس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه به زودی راه اندازی و تاسیس خواهد شد و ما امید داریم با فعالیت این مرکز و با مشارکت فعال استادان و دانشجویان عزیزمان ایده‌های را به عمل تبدیل کرده و به تجاری سازی آن کمک کنیم.

راه حل مشکلات کشور در علوم انسانی خلاق، بومی و اندیشمندانه

وی خاطر نشان کرد: راه حل مشکلات ما، در علوم انسانی خلاق، بومی و اندیشمندانه است و باید بتوانیم با مجهز شدن به این اصول تحول علوم انسانی را بنیاد گذاشته و مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

سلیمی با بیان ضرورت پرهیز دانشجویان از ورود به فضاها و کشمکش‌های سیاسی خاطر نشان کرد: امیدوارم با حضور شما و تدبیر مسئولان دوره پرنشاطی را در دانشگاه سپری کنید اما به خاطر داشته باشید که نشاط و فعالیت با جنجال و نزاع همراه نگردد.

وی اضافه کرد: ما شرایط زیست آزادانه را فراهم نموده و انتظار داریم که شما مراقب باشید تا اندیشه‌ها و احساسات پاک شما دستخوش سوء استفاده گروه هایی که این هدف را دنبال می کنند، قرار نگیرد.

نظر شما