شناسهٔ خبر: 38476 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هم‌افزایی حوزه و اوقاف برای ارتقای اخلاق در مدارس علمیه

جلسه مشترک مسئولان دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با مسئولان اداره اعزام مبلغ اوقاف قم برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در این جلسه زمینه‌های تعامل و همکاری در حوزه‌های مختلف اخلاقی و تربیتی بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسینی - سرپرست دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب با اشاره به نیازسنجی انجام شده در حوزه اخلاق و تربیت از ظرفیت ویژه این دفتر در نشر و ترویج فعالیت ها و برنامه های اخلاقی خبر داد و گفت: این دفتر ناظر به رسالت عظیمی که دارد تمام تلاش خود را بر ارتقای سطح اخلاق و معنویت در حوزه های علمیه گذارده و تقویت فضای معنوی حوزه های علمیه را در دستور کار دارد.

وی، همکاری در اعزام اساتید اخلاق به مراکز استان ها را خواستار شد و افزود: دفتر امور تربیت اخلاقی ظرفیت اعزام تا چندین برابر را دارد می تواند دروس اخلاق را در سطح استان ها پوشش دهد که امیدواریم با این همکاری بتوانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

ضرورت همکاری‌های دو جانبه

حجت الاسلام صابری - مدیر اداره برنامه ریزی تربیت اخلاقی معاونت تهذیب هم در ادامه این جلسه، با تاکید بر ضرورت همکاری های دو جانبه، اظهار داشت: فعالیت های مختلفی در حوزه شرح وظایف این دو مرکز وجود دارد که می توان با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق بیشترین هم افزایی را در حوزه اخلاق و تربیت ایجاد کرد.

وی، شناسایی مراکز و موسساتی که فعالیت های اخلاقی و تربیتی انجام می دهند را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در عصر کنونی که دشمنان دین و دیانت تمام اهتمام خود را روی ضربه زدن به ریشه و اساس دین و اخلاق و معنویت متمرکز کردند لازم است مراکز مختلف با اهتمامی بیش از گذشته به افزایی در این حوزه بپردازند و فتنه و کید آنها را خنثی کنند.

جلوگیری از موازی‌کاری

حجت الاسلام علوی راد - مسئول بخش اعزام اساتید اخلاق دفتر امور تربیت اخلاقی نیز در این جلسه با اشاره به تقویم سالانه اعزام اساتید ناظر به آسیب شناسی و استعلام انجام شده نوع همکاری در این بخش را با ادراه اعزام مبلغ اوقاف تبیین کرد. 

وی گفت: مناطق کشور را می‌توان به دو دسته تقسیم و تمرکز اعزام را در هر مرکز روی آن مناطق متمرکز کرد تا علاوه بر هم افزایی در هزینه ها و جلوگیری از فعالیت های موازی زمینه استفاده بهینه از حضور اساتید اخلاق را در مراکز استان ها فراهم آوریم.

در پایان این جلسه چند پیشنهاد در مورد همکاری های بعدی در زمینه همایش های اخلاقی، مسابقات کتابخوانی از کتاب‌های اخلاقی، تبادل اطلاعات در سایت در موضوعات اخلاقی و تربیتی چاپ کتاب و تولید بروشور و نشریه بررسی شد.

نظر شما