شناسهٔ خبر: 38240 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ شبکه چهار به نامه سرگشاده نیما دهقان/ پخش «نقد ۴» با ساختاري جديد

گروه ادب و هنر شبكه چهار در پاسخ به يك نامه كه از توقف توليد مجله تئاتر انتقاد كرده بود جوابيه اي منتشر و علل اين اقدام را ذكر كرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي در پاسخ به نامه سرگشاده آقاي نيما دهقان ( تهيه‌كننده برنامه مجله تئاتر) به آقاي علامرضا غلامي مدير شبكه چهار سيما،گروه ادب هنر اين شبكه براي اطلاع مخاطبان و تنوير افكار عمومي،توضيحاتي را در خصوص انتقادات و ادعاهاي وي به شرح ذيل ارائه كرده است :

برادر گرامي جناب آقاي نيما دهقان، به نظر مي‌رسد امري بر شما مشتبه شده و يا قصد وارونه جلوه دادن آن را داريد. شما كه خود را از اهالي و دوستداران فرهنگ و هنر مي‌دانيد، بايد بدانيد كه ارائه برنامه‌هاي هنري و گفت‌و گو پيرامون هنر، شكل و ساختار زيبايي شناسانه خود را مي‌طلبد و اين سرمايه ملي كه شما از آن سخن مي‌گوييد در برنامه‌اي ضعيف و با كيفيت پايين در ساختار و محتوا، هرگز آن‌طور كه بايد و شايد محقق نخواهد شد.

برنامه توليد شده «مجله تئاتر» از حداقل‌هاي كيفي برخوردار نبود، به همين سبب پخش دو برنامه آخر شما به‌دليل سطح كيفي بسيار پايين در تصوير‌برداري، صدابرداري و ضعف محتوايي به مخاطبان شبكه عرضه نشد. ذكر اين نكته ضروري است كه در دوره مديريت جديد شبكه، شما همچنان در سمت تهيه‌كننده مجله تئاتر فعاليت و توليد برنامه مي‌كرديد. اين زمان، فرصتي مناسب و درخور توجه بود تا در جهت توليد برنامه‌اي با سطح كيفي بالا و همسو با ذائقه مخاطبان اهتمام ورزيد، اما اين امر محقق نشد. لذا تأكيد مي‌شود پخش برنامه مجله تئاتر ابتداي امر متوقف نشد، بلكه مورد نقد قرار گرفت و چون در اين فرصت ۲ ماهه تغييري حاصل نشد، پخش آن را متوقف شد.

شما تهيه‌كننده محترم سوالهايي را مطرح كرديد كه خود بايد جوابگوي آن باشيد. بايد يادآوري كنم برنامه‌سازي در رسانه ملي، امري كاملاً تخصصي است و شبكه چهار سيما به‌عنوان شبكه تخصصي در حوزه فرهنگ و هنر، جاي آزمون و خطا براي برنامه‌سازان نيست. مدير شبكه و يا مدير گروه، مسئول آموزش به  برنامه سازان براي توليد برنامه با كيفيت و در شأن مخاطبان نيست و اين‌كه جناب‌عالي توقع آموزش برنامه‌سازي از مديران شبكه را داريد، جاي تأسف دارد.

پخش اين برنامه هرگز متوقف نخواهد شد بلكه قصد داريم شكل، ساختار و فرم و محتواي برنامه را كامل‌تر و وزين‌تر كنيم و همچنين مخاطبان بي‌شمار تئاتر كشور، خود را بيش از پيش در توليد اين برنامه سهيم بدانند و در ارائه محتواي غني و كاربردي اهتمام ورزند. در نتيجه تغيير نام‌ برنامه يا تهيه‌كننده به معني توقف پخش آن نيست و نخواهد بود.

همان‌طور كه در نشست خبري اخير مدير شبكه چهار سيما اعلام شد، اين شبكه با مهندسي و طراحي جديد جدول پخش برنامه‌هاي توليدي، تأميني و زنده، روزهاي شنبه يعني همان روز و ساعتي كه برنامه «مجله تئاتر» روي آنتن مي‌رفت، برنامه «نقد ۴» را كه به هنر تئاتر و نقد آن اختصاص دارد، روي آنتن مي‌برد.

پرداختن به هنر تئاتر و به تصوير كشيدن فعاليت جامعه تئاتر كشور از دغدغه‌ها و افتخارات شبكه فرهيختگان به‌شمار مي‌رود، لذا اهالي هنر و تئاتر اطمينان داشته باشند در برنامه «نقد ۴» گفتمان متناسبي درخور مخاطبان عام و خاص اين شبكه شكل خواهد گرفت و يادآوري مي‌كنم «نقد ۴» با ساختاري جديد در حوزه اطلاع‌رساني و نقد تئاتر كشور و با تأكيد به رفع نواقص قبلي و موجود در برنامه مجله تئاتر، به حيات خود ادامه خواهد داد.

نظر شما