شناسهٔ خبر: 38237 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ورود سنجش و اکتشاف به بازار نشر

سنجش و اکتشاف مشتمل بر مطالبی برآمده از بررسی تدریجی عقل از طریق عقل و مباحث عمده دانش روانه بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب "سنجش و اکتشاف" به سان نوشته‌ای برآمده از سنجش تدریجی عقل از طریق عقل، در چندین مبحث عمده در دانش است که محتوای آن در طی سالیان متمادی بر پایه روش تدریجی یاد شده استخراج گشته و به نوشتارها و گفتارها تحویل برده شده و اینک در پنج مبحث با عنوان‌های کلی متناسب و مرتبط و در دو بخش تدوین یافته است. بخش نخست که در این مجلد عرضه شده پنج مبحث عمده در دانش را در بر می‌گیرد

این گزارش می افزاید: مبحث اول کتاب شناخت علوم را مطرح می‌سازد که فلسفه علم از بحث‌های اصلی آن است و شامل مباحث مربوط به امکان برپاسازی دستگاه‌های علمی یعنی معیارهای شناخت و موازین تمایز دانش‌ها از یکدیگر نیز می شود و بخش دوم به علم اصول فقه اختصاص یافته است.

بخش سوم فلسفه اصول فقه را از طریق روش تحلیل و ترکیب به بررسی و پژوهش و سپس به اکتشاف می‌برد تا چیستی نوع مسائل و چیستی خود فلسفه اصول فقه را روشن شود. و بخش چهارم به شناخت چیستی دین و معادلات و مناسبات آن می‌پردازد و بخش پایانی مسأله عقل عملی و احکام و قوانین آن را مورد سنجش قرار می‌دهد.

گفتنی است، کتاب "سنجش و اکتشاف" در ۴۹۷ صفحه به قلم علی عابدی شاهرودی به تازگی از سوی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران روانه بازار نشر شده است.

نظر شما