شناسهٔ خبر: 38018 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سریال «پیامبران» به حضرت یوسف (ع) رسید/ دوبله به عربی

کارگردان انیمیشن «پیامبران» بیان کرد که این مجموعه در حال حاضر به طراحی و تولید داستان حضرت یوسف (ع) رسیده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سلمان خورشیدی با اشاره به تولید و کارگردانی انیمیشن «پیامبران» که هر هفته جمعه ها از شبکه دو سیما روی آنتن می رود، گفت: ایده اصلی این داستان ها از قرآن گرفته شده و بعد از دراماتیزه شدن به داستان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ما در هر قسمت از انیمیشن به یکی از پیامبران می پردازیم و البته داستان و زندگی بعضی از پیامبران که از ظرفیت بیشتری برخوردار است در چند قسمت پرداخته می شود. به طور مثال داستان های حضرت ابراهیم (ع) و حضرت یوسف (ع) هر کدام در سه قسمت ساخته می شوند و البته در داستان بیشتر به پیامبرانی پرداخته می شود که برای کودکان و نوجوانان کمتر شناخته شده اند.

انیمیشن پیامبران

خورشیدی که کارگردانی انیمیشن «پیامبران» را بر عهده دارد با اشاره به فصل های این مجموعه بیان کرد: هم اکنون فصل اول از مجموعه «پیامبران» از تلویزیون در حال پخش است و ما در پیش‌تولید فصل دوم مجموعه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت این مجموعه یادآور شد: هر اثر هنری به ذات می تواند متمایز و منحصر به فرد باشد و این اثر هم با توجه به اینکه با نگاه قرآنی زندگی پیامبران را به تصویر می کشد از جذابیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. البته در پرداخت داستان ها پایه اصلی کار، قرآن بوده است و سپس به احادیث و روایات روی آورده ایم.

انیمیشن پیامبران

این کارگردان انیمیشن درباره پروداکشن این اثر توضیح داد: این اثر با کیفیت «فول تری دی» و به صورت «موشن کپچر» کار می شود و به لحاظ پروداکشن با سریال هایی که اتفاقات ساده ای دارند و یا داستان در یک خانه ساده اتفاق می افتد تفاوت دارد چراکه در این مجموعه هر بار داستان یک پیامبر به تصویر کشیده می شود و با توجه به داستان لوکیشن ها، شخصیت ها و لباس های جدیدی باید طراحی شود که تنوع کار را بالا می برد.

کارگردان انیمیشن «پیامبران» با اشاره به تیم تولید این کار عنوان کرد: تیم بزرگی برای تولید این مجموعه انیمیشن مشغول به کار هستند. حدود ۱۰ نفر تنها روی انیمیت و حرکت‌سازی کار می کنند و موشن کپچر به صورت جداگانه توسط عده ای دیگر انجام می شود. در این مجموعه پیش تولید، حرکت سازی، داینامیک، رندر، کامپوزیت، تدوین و صداگذاری توسط تیم های مجزا و به صورت همزمان انجام می شود.

انیمیشن پیامبران

خورشیدی به اشاره به قسمت هایی که در حال تولید است، عنوان کرد: داستان حضرت یوسف (ع) هم اکنون در دست تولید قرار دارد که با توجه به جزییات دراماتیک آن حدود سه قسمت خواهد شد.

این کارگردان در پایان بیان کرد که این انیمیشن در خارج از ایران به عربی دوبله شده و قرار است به بعضی از کشورها به فروش برسد.

سریال انیمیشن «پیامبران» به کارگردانی مشترک وحید هماتاش و سلمان خورشیدی هر جمعه ساعت ۱۴ از شبکه دو سیما روی آنتن می رود. تهیه‌کنندگی این انیمیشن را صادق کریمیان بر عهده دارد و در قسمت های مختلف به داستان زندگی پیامبران پرداخته می شود.

اولین قسمت از این انیمیشن ها با داستان حضرت آدم (ع) شروع شد و با داستان هایی از دیگر پیامبران ادامه یافت و تلاش شده است تا زندگانی پیامبرانی به تصویر کشیده شود که آشنایی کمتری با آنها وجود دارد.

نظر شما