شناسهٔ خبر: 37964 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ مسئولین به برخی ابهامات در مورد لغو کنسرت

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی در پی انتشار خبر لغو کنسرت شهرام ناظری در تبریز، اعلام کرد که تاکنون برای برگزاری این کنسرت، مجوزی صادر نشده است که حالا لغو شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه شرق؛ مسئولین به برخی ابهامات در مورد لغو کنسرت پاسخ دادند:

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:
کنسرت شهرام ناظری در تبریز لغو نشده است
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی در پی انتشار خبر لغو کنسرت شهرام ناظری در تبریز، اعلام کرد که تاکنون برای برگزاری این کنسرت، مجوزی صادر نشده است که حالا لغو شود. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، گفت: «در چندروز اخیر، درخواستی از طرف یکی از شرکت‌های هنری مبنی‌بر برگزاری کنسرت شهرام ناظری ارائه شده که در مرحله بررسی و صدور مجوز است، البته تاکنون مجوزی صادر نشده است. در آینده نزدیک، کنسرت شهرام ناظری در تبریز برگزار خواهد شد». این در حالی است که روز دوشنبه اعلام شد کنسرت شهرام ناظری به‌همراه گروه مولوی که قرار بود پنجشنبه‌ این هفته در سالن صدرای شهر تبریز برگزار شود، به علت مخالفت برخی مسئولان این شهرستان لغو شده است.

انتقاد نماینده ساری از لغو کنسرت‌ها
عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس با تأکید بر اینکه طبق قانون، وزارت ارشاد موظف به ارائه مجوز و یا لغو کنسرت‌هاست،‌ گفت: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اسلامی و مورد تأیید نظام می‌دانیم، دیگر کسی اجازه دخالت در تصمیمات آنها را ندارد؛ چراکه مداخله دستگاه‌ها در کار یکدیگر ناامنی و بی‌نظمی را در جامعه ترویج می‌دهد. محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لغو چندین کنسرت در شهرهای مختلف کشور، به عدم تبعیت دستگاه‌های مختلف از قانون و لغو خودسرانه کنسرت‌های موسیقی توسط آنها اشاره کرد و گفت: همه مدیران ایران موظف هستند طبق قانون عمل کنند و جایگاه آنها در مقام‌های مختلف به معنای آنکه می‌توانند از قانون تخطی کنند نیست. نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت ارشاد تنها دستگاهی است که طبق قانون موظف به ارائه مجوز یا لغو کنسرت‌هاست و دستگاهی مانند نیروی انتظامی تنها وظیفه برقراری امنیت را دارد اما گاهی جایی این دستگاه‌ها جابه‌جا شده یا وزارت ارشاد به‌‌کلی حذف می‌شود. وی با بیان اینکه متأسفانه افرادی در جامعه ایران درباره هنر و موسیقی اعمال‌نظر می‌کنند که از داشتن کوچک‌ترین اطلاعاتی درباره این هنر محروم هستند، افزود: باید از این افراد پرسید آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اسلامی می‌دانید یا خیر؟! اگر اسلامی و مورد تأیید نظام است دیگر کسی اجازه دخالت در تصمیمات آنها را ندارد چراکه مداخله دستگاه‌ها در کار یکدیگر ناامنی و بی‌نظمی را در جامعه ترویج می‌دهد.عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: مشکل اینجاست که نگاه مخالفان برگزاری کنسرت‌ها به هنر و موسیقی منفی است و تا دیدگاه آنها تغییر نکند، با هر نوع تجمعی برای برگزاری کنسرت مخالفت خواهند کرد.وی بیان کرد: شاید به‌کاربردن لفظ «متحجرانه» درست نباشد اما واقعیت این است برخی از مخالفان باید بر نگرش خود تمرکز کنند و با افزایش اطلاعات‌شان از خود بپرسند آیا فقط آنها هستند که درست فکر می‌کنند؟!دامادی ادامه داد: هروقت پا فراتر از دین و قانون گذاشته شود، کار خراب شده است چراکه قانون‌ها از مجاری بسیار سختی عبور کرده و به تصویب می‌رسند و با رفتن در شورای نگهبان با مبانی اسلامی تطبیق داده می‌شوند بنابراین جای تعجب است که برخی می‌گویند تشخیص شخصی آنها، این است که نباید فلان کنسرت به اجرا برود!عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس در پایان گفت: مردان قدرت باید نخستین افرادی باشند که در جامعه به قانون احترام می‌گذارند و اگر نقصی را دیدند، از راه‌های منطقی اعتراض خود را وارد کنند نه اینکه با درگیرشدن با کنسرت‌گزار و هنرمند، رفتارهای تنش‌زا و بی‌توجهی به قانون را در جامعه گسترش دهند.

پاسخ جنتی به حاشیه‌ها
شرق: وزیر ارشاد در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ، در جمع خبرنگاران درباره برخی مسائلی که در این مدت برایش حاشیه‌ساز شده، صحبت کرد. جنتی که تاکنون درباره اکران فیلم «قصه‌ها» بارها مورد پرسش قرار گرفته است، از این فیلم دفاع کرد و گفت: سینمای اجتماعی خیلی نمی‌تواند برکنار از مسائل اجتماعی باشد. یعنی نمی‌تواند چشمش را روی آنچه در جامعه و اطراف آن می‌گذرد ببندد و به آن توجه نکند. همان‌طور که نویسندگان کتاب می‌نویسند و نشریات و مطبوعات ما نمی‌توانند برکنار از مسائل اجتماعی باشند، این فیلم نیز فیلمی است که مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را به تصویر کشیده است.جنتی در ارتباط با میزان فروش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» نیز گفت: می‌دانم تا یک هفته قبل این فیلم حدود سه میلیارد تومان فروش داشته است و قرار است به‌زودی در خارج از کشور هم به نمایش دربیاید. امیدوارم درآمد فروش این فیلم بیش از آن چیزی که سرمایه‌گذاری شده است، باشد. برای اینکه قرار است بخش دوم فیلم که مربوط به زمان بعثت تا رحلت پیامبر(ص) است که شاید مهم‌ترین بخش آن نیز هست، ساخته شود.  او در بخشی از صحبت‌هایش گفت: در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که اردیبهشت‌‌ماه برگزار شد، ما قراردادهایی با کشورهای خارجی امضا کردیم تا فیلم‌های مشترک تولید کنند و در این صورت طبیعی است که در فیلم‌های مشترک، هم بازیگرانی از ایران و هم از خارج از کشور حضور پیدا کنند.

نظر شما