شناسهٔ خبر: 37605 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سینمای آمریکا دومین تابستان پرفروش تاریخ را تجربه کرد

با نمایش فیلم‌هایی چون «دنیای ژوراسیک» و «انتقام گیران: عصر اولتران»، سینمای آمریکای شمالی از اول ماه می تا ۷ سپتامبر ۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار فروش کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در حالی که نمایش این فیلم‌های بزرگ و پرهزینه پنجمین فروش بزرگ آخر هفته را کل تاریخ سینما رقم زد، اما نباید فراموش کرد که سال ۲۰۱۳ به مدد فروش «مرد آهنی ۳» فروش تابستانی از ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلون دلار گذر کرده بود.

در هر حال تورم و جابه جایی در تقویم که موجب شد روز کار به هفته بعد بیفتد، در حالی که در سال های پیش در همین مقطع زمانی قرار می‌گرفت، موجب شد تا آمار سینماروهای این روز تعطیل به این آمار فروش اضافه نشود.

هنوز آمار دقیق اعلام نشده اما فروش تابستان امسال احتمالا ۵ درصد بیشتر از سال پیش بوده است.

یونیورسال هم با «دنیای ژوراسیک» که یکی از جواهرات امسال این کمپانی برای رکورد شکستن بود، تنها در آمریکا ۶۴۷.۵ میلیون دلار فروش کرد و بزرگترین آمار فروش آخر هفته تاریخ آمریکای شمالی را با فروش ۲۰۸.۸ میلیون دلار ثبت کرد. این فیلم در بازار جهانی هم رکورد فروش اولین آخر هفته را شکست و در عین حال دیروز موفق شد تا در بازار جهانی از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.

فیلم کمپانی مارول و دیسنی یعنی «انتقام گیران: عصر اولتران» دومین فیلم پرفروش تابستانی بود که ۴۵۷.۸ میلیون دلار فروش کرد.

در حالی که دیسنی با توزیع فیلم مشترکش با پیکسار یعنی انیمیشن «درون بیرون» به عنوان سومین فیلم پرفروش تابستانی شناخته شد و ۳۴۹.۶ میلیون دلار فروش کرد.

یونیورسال با یک فیلم دیگرش در میان پنج فیلم اول جای دارد و آن «مینیون‌ها» است که ۳۲۹.۷ میلیون دلار فروش کرد. محصول دیگر این کمپانی «صدای شش دانگ ۲»  هم ۱۸۳.۸ میلیون دلار فروخت.

در مجموع یونیورسال و دیسنی بیش از ۶۰ درصد بازار فروش تابستانی را در اختیار داشتند.

فیلم «ماموریت غیرممکن: ملت سرکش» محصول پارامونت برخلاف «ترمیناتور: جنسیس» که موفقیتی کسب نکرد، فروش خوبی را ثبت کرد. «چهار شگفت انگیز» فاکس، «تد ۲» یوینورسال، «مردی از آنکل» کمپانی برادران وارنر و «سرزمین فردا» محصول دیسنی و نیز «پیکسل‌ها» از سونی برخلاف توقع موفق ظاهر نشدند. 

نظر شما