شناسهٔ خبر: 37589 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نتایج آزمون سراسری اعلام شد

نتایج آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از هم اکنون روی سایت رسمی سازمان سنجش قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، پیش از این اعلام شده بود که نتایج آزمون سراسری چهارشنبه ۱۸ شهریورماه اعلام می شود.

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه به طور کلی ۴۲۸ هزار و ۴۷۸ نفر در این آزمون پذیرفته شده اند، گفت: از این تعداد ۵۸ درصد خانم و ۴۲ درصد آقا هستند.
وی افزود: از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۹۲۳ نفر در گروه ریاضی و فنی، ۱۵۵ هزار و ۷۸۴ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۲۳ هزار و ۱۶۲ نفر در گروه علوم انسانی، ۸ هزار و ۸۱۱ نفر در خدایی ادامه داد: ۱۲۳ هزار و ۶ نفر در دوره های روزانه، ۲۱ هزار و ۸۴۶ نفر در دوره های شبانه، ۹۵ هزار و ۸۱۲ نفر در دانشگاه های غیردولتی، ۳۴۸۷ نفر در دانشگاه تربیت معلم، ۱۷۲ هزار و ۵۹۷ نفر در دانشگاه پیام نور، ۱۱ هزار و ۷۳۰ نفر در دوره های فرهنگیان،مجازی و غیره پذیرفته شده اند.
به گزارش سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ۹۴ از ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه خواهد بود و دانشجویان قبل از مراجعه به دانشگاه حتما سایت دانشگاه خود را کنترل کنند.

** تغییر شماره تلفن های واحد پاسخگویی سازمان سنجش 
شماره تلفن های واحد پاسخگویی اداره روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از فردا چهارشنبه ۱۸ شهریورماه از شماره های ۹-۸۸۹۲۳۵۹۵ به شماره ۴۲۱۶۳ تغییر می یابد.
داوطلبانی که با سوالی در رابطه با آزمون های سازمان سنجش مواجه می شوند می توانند صرفا از طریق تماس با شماره ۴۲۱۶۳ برای طرح پرسش خود اقدام کنند.

** پذیرش برگزیدگان علمی در دوره مهندسی فناوری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی 
زمان پذیرش دانشجو براساس آیین نامه ارایه تسهیلات به برگزیدگان علمی بر ای ورود به دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای (ناپیوسته) سال ۱۳۹۴ دانشگاه جامع علمی - کاربردی اعلام شد.
محمد قره چه سرپرست اداره کل سنجش و آزمون دانشگاه جامع علمی و کاربردی اظهار داشت: این دانشگاه در نظر دارد به استناد آیین نامه ارایه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر وزارت علوم در دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مهرماه سال ۱۳۹۴ براساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در پذیرش این دوره ها، اقدام به پذیرش دانشجو کند.
وی افزود: داوطلبان واجد شرایط باید از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۱ شهریور نسبت به ثبت نام اینترنتی از طریق سامانه جامع آموزشی دانشگاه به نشانیhttp://edu.uast.ac.ir در بخش سامانه ثبت­نام اینترنتی برگزیدگان علمی اقدام و مستندات ثبت نام را برای بررسی، مطابق مندرجات فراخوان حداکثر تا تاریخ ۲۳ شهریور ماه به دبیرخانه شورای سنجش و آزمون ارسال کنند.
سرپرست اداره کل سنجش و آزمون در خاتمه گفت: فرم های مربوط و دفترچه راهنمای پذیرش دوره های مذکور از طریق سامانه اداره کل سنجش و آزمون به آدرس http://www.uast.ac.ir/sanjesh_azmoon قابل بهره برداری است.

نظر شما