شناسهٔ خبر: 37571 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توزیع کارت آزمونهای دانشنامه از امروز/ برگزاری آزمون در پنجشنبه

کارت ورود به جلسه آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریور از سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دریافت است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آزمون های کتبی شصت و دومین آزمون دوره دانشنامه تخصصی و بیست و نهمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی در كلیه رشته ها راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۹ شهریورماه در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود. 

پس از اعلام نتایج آزمون کتبی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون شفاهی به صورت PMP ، OSCE و سایر روش های نوین ارزشیابی در روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریورماه به داوطلبان اطلاع داده می شود. 

آزمون شصت و دومین دوره دانشنامه تخصصی در دو قسمت کتبی و شفاهی برگزار می شود. حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی ۷۰ درصد کل نمره آزمون كتبی و ۷۰ درصد کل نمره آزمون شفاهی است. افرادی که موفق به کسب ۷۰ درصد از نمره کل آزمون کتبی می شود (نمره ۱۰۵ از نمره کل ۱۵۰) به عنوان قبول شده آزمون کتبی محسوب شده و مجاز به شرکت در آزمون شفاهی است.

آزمون كتبی بیست و نهمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی دارای ۱۰۰ یا ۱۵۰ سؤال چند گزینه ای بوده و حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی حداقل ۷۰ درصد کل نمره آزمون است. در صورت قبولی در کتبی، داوطلب مجاز به شرکت در آزمون شفاهی است و ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل ۷۰ درصد از کل نمره آزمون شفاهی است.

آزمون های دانشنامه بالاترین آزمون های کشوری هستند که افرادی که در این آزمون ها موفق می شوند می توانند به عضویت هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی دربیایند.

نظر شما