شناسهٔ خبر: 37496 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آوازهای سرزمین من» فاصله بین داعش و اسلام واقعی را نشان داد

هیات داوران و رییس جشنواره «کریمه» که جایزه ویژه خود را به فیلم «آوازهای سرزمین من» از ایران داده‌اند آن را اثری می‌دانند که به خوبی فاصله تفکر داعش با اسلام واقعی را نشان می‌دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در حالی که در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «كریمه» اوكراین جایزه ویژه بهترین تهیه‌كننده برای ساخت فیلم مقاومت و صداقت بین ادیان و مهم‌ترین مشكل روز دنیا به امیر حسین شریفی برای فیلم «آوازهای سرزمین من» اختصاص یافت، خواندن نظرات هیات داوران و رییس این جشنواره در مورد فیلم خالی از لطف نخواهد بود.

رستم ابراهیم بیكف رییس هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی كریمه در نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» چنین گفت :می‌دانم كه این فیلم پدیده خیلی جالب و مهمی است؛ به دلیل این كه به وجود آمدن جریانات اسلامی متشکل از رادیكال‌های افراطی مختلف موجب شده تا در جهان امروز نظر غیرواقعی نسبت به دین بزرگ اسلام به وجود آید. این که این فیلم خیلی روشن و پیگیرانه راجع به اسلام و مسیحیت به عنوان دو دین الهی كه با هم اختلافی ندارند، صحبت می‌کند عالی است و می تواند این ایده را گسترش دهد كه ما این اتحاد را همانطور که در فیلم بر اساس دوستی بین یك روحانی و یك كشیش در یك شهر كوچك مشاهده می‌كنیم، باید حفظ کنیم.

ابراهیم بیکف که خود تهیه كننده، نویسنده‌ای شناخته شده و رییس اتحادیه انجمن‌های سینمایی كشورهای مشترك‌المنافع است، افزود: جریانات رادیكال چون داعش، در واقع برای صلح جهانی و همچنین برای اسلام خطرناک هستند. این فیلم می‌گوید كه داعش زندگی همراه با صلح و آرامش را خراب می‌كند. در آن صحنه از فیلم كه مسلمانان و مسیحیان خیلی خوب و با آرامش در كنار هم زندگی می‌كردند و حتی جوان مسلمان با دختری مسیحی در حال ازدواج بود، زیبا بود.

وی افزود: تهیه كننده این فیلم آقای امیرحسین شریفی مسئولیت بزرگ هنری خود را با این فیلم نشان داده است. كارگردان این فیلم آقای عباس رافعی هم خیلی خوب اثبات كرد كه در ایران سینمای آزاد وجود دارد و می‌توان به سوژه‌های روز دنیا پرداخت.

در ادامه این نشست وسولود بغدانو رییس اتحادیه رسانه‌های روسیه گفت: این فیلم جنایات داعش و دوستی بین مسلمانان و مسیحیان را به خوبی نشان داده بود و كار تهیه و تولید این فیلم مشخصأ سخت و دشوار بود. روشن است که تهیه كننده این فیلم فعالیت بسیاری برای تولید آن انجام داده و به همین دلیل این کار مورد تقدیر است و در آینده امیدواریم فیلم‌های دیگری از این تهیه كننده در جشنواره‌های بعدی داشته باشیم .

الكساندر بلیكف دبیر جشنواره «كریمه» نیز در این نشست گفت: من این فیلم را دیدم و برای من بسیار تأثیرگذار بود. مساله مهم روز دنیا را برای اولین بار در این فیلم ایرانی به صورت رفاقت و صداقت بین ادیان دیدم و به همین خاطر جایزه ویژه به تهیه كننده این فیلم ایرانی، امیر حسین شریفی تعلق گرفت و می‌دانم این فیلم در جشنواره‌های دیگر هم با استقبال روبه رو خواهد شد.

«آوازهای سرزمین من» محصول اداره كل امور بین الملل صدا و سیما و اولین اثر سینمایی با محور تحركات گروهک تروریستی داعش در منطقه به كارگردانی عباس رافعی و تهیه‌كنندگی امیرحسین شریفی است.

فیلم «آوازهای سرزمین من» به زودی در سینماهای سراسر كشور اكران خواهد شد.

نظر شما