شناسهٔ خبر: 37483 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر علوم: با کمک دانشجویان به جنگ ایدز می رویم

معاون دانشجویان داخل کشور سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امکان مقابله با ایدز در دانشگاه ها بدون سازماندهی و یک کارجمعی گسترده در سطح ملی وجود ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، سید ابوالحسن ریاضی که روز یکشنبه در مراسم تبادل تفاهم نامه اجرای پیشگیری از ایدز در بین دانشجویان وزارت علوم سخن می گفت ، افزود: مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، تغییر ارزش و نگرش های کلان جامعه، فراوانی ازدواج های ناموفق، افزایش تعداد زنان و مردان مجرد، تغییر سبک زندگی به ویژه در بین جوانان، فاصله زمانی زیاد بین بلوغ تا ازدواج،حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، روسپیگری هم در بین زنان و هم در میان مردان بسترهای اجتماعی است که فی نفسه ظرفیت آسیب پذیری بالایی دارد.
وی افزود: اگر به موارد ذکر شده مشکلات اقتصادی مردم را اضافه کنیم می توان گفت بذر ایدز در کشور در زمین بسیار مناسبی قرار گرفته که با توجه به جوان بودن قشر دانشجو و بیشتر در معرض خطر بودن آنها، وظیفه ما دانشگاهیان بسیار سخت و پیچیده می شود.
معاون دانشجویان وزارت کشور گفت: نیاز عزمی بزرگ برای پیشگیری از ایدز در بین دانشجویان هستیم. به همین خاطر کانون های سلامت را پیش بینی کرده ایم تا با استفاده از ظرفیت داوطلبان درصدد کنترل این بیماری عفونی برآییم.
این مقام مسئول تصریح کرد: همین جا باید بگویم ما قول پشتیبانی های مالی و لجستیکی آنچنانی را به این کانون ها و دانشجویان فعال در این زمینه نمی دهیم چرا که گستردگی مساله از توان مالی ما خارج است هر چند در زمینه های مالی پیش بینی های محدودی انجام داده ایم.

نظر شما