شناسهٔ خبر: 37249 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتظار داشتم ۲۰۰ نفر اینجا باشند

نخستین روز جشنواره‌ی موسیقی جوان با رقابت در بخش آواز ایرانی برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، نخستین روز از نهمین جشنواره‌ی موسیقی جوان با رقابت ۱۷ هنرمند در بخش آواز ایرانی در تالار رودکی سپری شد. این در حالی بود که رامبد صدیف، شهرام ناظری، نصرالله ناصح‌پور، علی‌اصغر شاه‌زیدی و حمیدرضا نوربخش به‌عنوان اعضای هیئت داوران، شرکت‌کنندگان این بخش را قضاوت کردند.

 

در اولین روز این جشنواره که جشنواره‌ای مخاطب‌محور محسوب نمی‌شود، تقریبا همه‌ی صندلی‌های تالار رودکی پر بود و شرکت‌کنندگان در رده‌های سنی الف، ب و ج با یکدیگر رقابت کردند و به پرسش‌های داوران پاسخ دادند. البته اظهار نظر داوران در میان اجرای شرکت‌کنندگان، استرس آن‌ها را بیشتر می‌کرد.

 

علی‌اصغر شاه‌زیدی پس از داوری بخش آواز جشنواره‌ی جوان، گفت:‌ من از نظر تعداد، از شرکت‌کنندگان انتظار بیشتری داشتم. حدود ۷۰ نفر متقاضی بخش آواز بودند،ن در حالی که انتظار داشتم، حداقل ۲۰۰ نفر شرکت‌کننده داشته باشیم. از نظر کیفی هم متأسفانه آن چیزی را که انتظار داشتم، فقط در چند نفر دیدم.

 

او ادامه داد:‌ همه‌ی شرکت‌کنندگان یک غزل را که خواننده‌ای دیگر قبلا اجرا کرده است، می‌خواندند و همه با یک حالت و به یک شکل ثابت اجرا می‌کردند. این جای تأسف دارد. سطح توقع ما در زمینه‌ی آواز بیشتر از این است. چند نفری در گروه سنی «ج» خوب بودند، اما در دو گروه سنی «الف» و «ب» سطح کیفی پایین‌تری را شاهد بودیم.

 

این خواننده‌ی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: وقتی یک جوان یا نوجوان در چنین جشنواره‌ای عنوان کسب می‌کند، باعث انگیزه برای خودش و دیگر دوستانش می‌شود تا جدی‌تر کار کنند. این جوان‌ها باید تشویق شوند و اگر این تشویق‌ها بیشتر باشد، جوان‌ها جدی‌تر این حوزه را دنبال خواهند کرد و ۱۰ سال بعد چشم‌انداز روشنی در زمینه‌ی آواز خواهیم داشت.

 

در دومین روز جشنواره‌ی موسیقی جوان نیز نوازندگان سازهای پیانو و فلوت در بخش کلاسیک غربی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

نظر شما