شناسهٔ خبر: 37162 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استاد کریم زمانی سخنران ماه‌گفتار بنیاد شمس شد

سی و سومین ماه‌گفتار بیناد شمس تبریزی و مولانا نهم شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ استاد کریم زمانی، مولوی‌شناس، شارح مثنوی و مترجم قرآن کریم با موضوع "عرفان و مولانا" سخنران سی ‌و سومین ماه‌گفتار بنیاد شمس تبریزی و مولاناست که روز دوشنبه نهم شهریورماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۷ در تالار شمس برقرار می‌شود.

استاد کریم زمانی متولد سال ۱۳۳۰ در تهران است که در جوانی زبان و ادبیات عرب را نزد استادان سرشناسی فرا گرفت، پس از تسلط بر زبان عربی و مطالعه در متون به ترجمه‌ی آثاری از عربی به فارسی پرداخت. از آن جمله می‌توان به سرّ الاسرار و الفتح‌الرّبانی از شیخ عبدالقادر گیلانی اشاره کرد.

شهرت استاد زمانی برای کتاب شرح جامع مثنوی معنوی است که در هفت مجلّد بالغ بر ۸۰۰۰ صفحه و جلد هشتم آن شامل فهرست‌ها و لغات آن است.

میناگر عشق، بر لب دریای مثنوی معنوی، شرح کامل فیه مافیه از دیگر آثار استاد است که به مثنوی و دیگر اثر منثور مولانا "فیه ما فیه" مربوط است.

کتاب دیگر او به نام ترجمه‌ روشنگر قرآن چاپ شده است و در حقیقت ترجمه و خلاصه‌ تفسیر قرآن است. استاد زمانی در حال حاضر مشغول تالیف شرح کلیّات شمس است.

تالار شمس در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، بعد از چهار راه آجودانیه (سباری)، کوچه نیلوفر، شماره ۳ واقع و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما