شناسهٔ خبر: 37116 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طلاب از کوچ علمی غافل نشوند/ حوزه تکلیف‌محور است

مدیر حوزه علمیه خراسان با الهام از آیه «نفر» گفت: اگر در این آیه، به نفر و جهاد تشویق شده‌ایم، کوچ علمی هم وظیفه ماست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر فرجام در هم‌اندیشی بسیج طلاب و روحانیون در مشهد، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه‌ای است که همیشه میوه‌های مناسب و فصل را دارا بوده و رودخانه‌ای جاری و صاف تا پایان مسیر است.

وی با بیان اینكه طلاب بسیجی تکلیف‌محور بوده و با دارا بودن تجربه و پشتوانه قوی، با قدرت در مسیر آینده و وظیفه اصلی خود گام بر می‌دارند، ابراز داشت: شجره طیبه بسیج در حوزه‌های علمیه زمانی در مرزهای جغرافیایی و برابر دشمنان دوشادوش رزمندگان و توده‌های مردم حضور تاثیرگذار داشت كه در عین رزمندگی به وظایف روحانیت خود نیز عمل می‌کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، با الهام از آیه نفر گفت: اگر در این آیه، به نفر و جهاد تشویق شده‌ایم، کوچ علمی هم وظیفه ماست و اگر این کار برای همه امکان پذیر نیست، عده‌ای باید به این وظیفه، جامه عمل بپوشانند.

وی افزود: مشخص نشدن مرزها خطری است كه ایجاد ابهام می‌کند و در چنین شرایطی شیطان می‌تواند در این زمینه مسلط شود، بنابراین بصیرت و هوشیاری بالایی را می‌طلبد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان، با تاکید بر اینکه مرزدار و مرزبان باید خطوط مرزیش را بشناسد، گفت: عبور از خط قرمزها یک تخلف است؛ بنابراین مرزبانان باید بصیرت داشته و بتوانند به راحتی دشمن را بشناسند چرا که اگر این مهم انجام نشود، نمی توان با دشمن مبارزه کرد.

وی ایجاد تردید و ابهام و پمپاژ آن از جوانب مختلف را خطر دیگری عنوان و بیان داشت: این خطر خود را در تردید در عرصه‌های اعتقادی، باورهای دینی، رفتارها و نوع سلوک نشان می‌دهند و این همان امری است که رهبری به عنوان سبک زندگی از آن یاد می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام با اشاره به اینكه تنها کسانی که می توانند این تردید را برطرف کرده و رسالت بزرگان دین را ادامه دهند، حوزه‌های علمیه و روحانیون بسیجی تکلیف‌محور و تکلیف‌مدار هستند، خاطرنشان كرد: در چنین شرایط ابهام آلودی، هیچ عذری از مرزدار و مرزبان دین پذیرفته نیست.

نظر شما