شناسهٔ خبر: 36921 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مرجع لغات زبان عمومی» منتشر شد

کتاب «مرجع لغات زبان عمومی» برای آمادگی داوطلبان کنکورهای دکتری، کارشناسی ارشد، آیلتس و تافل توسط انتشارات نص منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «مرجع لغات زبان عمومی» اثر سعید نیک‌پور مدرس زبان عمومی نوشته و به تازگی توسط انتشارات نص منتشر و راهی کتابفروشی ها شده است.

این اثر شامل هزار و ۶۰۰ لغت و در قالب ۱۸ فصل تألیف شده است و مولف لغات پرکاربرد و پرتکرار بیش از ۱۵ منبع اصلی واژگان را به همراه لغات پرتکرار کنکورهای ارشد و دکتری ۸ سال گذشته و لغات پرتکرار آزمون های بین المللی زبان را (آیلتس، تافل و...) گلچین و در قالب یک منبع یکپارچه تالیف کرده است.

در منابع لغت موجود، عموماً لغات بر اساس ترتیب حروف الفبا یعنی A – Z و فارغ از توجه به میزان اهمیت و پرتکرار بودن یا نبودن چیده شده اند، بنابراین در همان ابتدای فرآیند مطالعه ممکن است داوطلب با لغات دشوار و کم کاربردی رو به رو شود که به دلیل عدم آمادگی برای یادگیری، او را از ادامه مطالعه دلسرد کند. این امر در حالی اتفاق می افتد که ممکن است بسیاری از لغات کاربردی و پرتکرار بنا بر ترتیب الفبا در انتهای منبع آورده شده باشد و فرد به دلیل زمان محدود و عدم انگیزه کافی موفق به مطالعه آنها نشود.

در این کتاب مولف برای اولین بار در کشور و خلاف سبک چینش الفبایی منابع لغت موجود، لغات را از سطح ساده به دشوار و از پرتکرار به کم تکرار از فصل ۱ تا ۱۸ چیده و برای تثبیت هر چه بهتر، واژگان مشابه را در کنار هم آورده است.

شیوه تاکید شده برای به خاطر سپاری لغات در این کتاب مبتنی بر یادگیری لغات در قالب متن و جمله مثال های کوتاه است که موجب تثبیت هر چه اصولی تر و ماندگارتر واژگان در ذهن داوطلب یا مخاطب می شود.

کتاب مرجع لغات زبان عمومی با ۳۵۸ صفحه و قیمت ۲۲۰ هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما