شناسهٔ خبر: 36758 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عضو باقیمانده کمیته تایید روسای دانشگاه‌ها شهریور انتخاب می‌شود

رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: عضو پنجم کمیته ۵ نفره شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه شورا در شهریور ماه انتخاب می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان در پاسخ به سوالی در خصوص انتخاب عضو پنجم کمیته ۵ نفره شورای عالی انقلاب فرهنگی که تائید روسای دانشگاه ها تشکل شده گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲ ماه تعطیل بود و اولین جلسه ای که تشکیل شود یک نفر باقی مانده هم برای عضویت در این کمیته انتخاب می شود.

وی افزود: هنوز زمان دقیق جلسه اعلام نشده و به احتمال زیاد در شهریور ماه برگزار می شود.

به گزارش مهر، ۵ خرداد ماه ۱۳۹۴ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته ای ۵ نفره تشکیل شد که وظیفه آن بررسی و تائید یا رد صلاحیت اسامی معرفی شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ریاست دانشگاهها بود.

از آن پس بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها به جای مطرح شدن در صحن شورا در این کمیته ۵ نفره متشکل از وزیر علوم، وزیر بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس هیئت بازرسی و هیئت نظارت شورا مطرح می شود.

چنانچه اعضای این کمیته در خصوص تایید صلاحیت سرپرست دانشگاهی به اجماع حتی با یک رای نرسیدند تایید صلاحیت سرپرست مربوطه مجددا در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و اعضای شورا در این زمینه تصمیم‌گیری خواهند کرد

نظر شما