شناسهٔ خبر: 36688 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستندی با موضوع سرطان می‌سازم/ احیای لالایی‌های ایرانی

یک مستندساز ایرانی در حال تحقیق درباره سرطان است و همچنین دو مستند دیگر یکی درباره سفیدرود و دیگری با موضوع لالایی‌های ایرانی در دست کار دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجید خالقی سروش مستندساز با اشاره به اینکه چند پروژه برای تولید در دست دارد، گفت: یکی از پروژه هایی که این روزها تحقیقاتی را در مورد آن انجام می دهم پروژه ای درباره سرطان است که امیدوارم بتوانم بعد از پایان تحقیقات، شرایط برای ساخت آن را فراهم کنم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه هایی که دوست دارم هرچه سریعتر ساخته شود مستندی با نام «کرانه‌های سفیدرود» است. این مستند مسیر این رود را تعقیب کرده و ساختار اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی آن را مورد بررسی قرار می دهد. برای ساخت این مستند در حال رایزنی با شبکه مستند هستم که اگر به نتیجه برسد آن را جلوی دوربین می برم.

این مستندساز بیان کرد: «لالایی های ایرانی» از دیگر پروژه هایی است که در دست دارم. این پروژه نیز درباره لالایی هایی است که در سراسر کشور خوانده می شود و تلاش می کنم در این مستند به احیای لالایی‌های ایران بپردازم. امیدوارم بتوانم این مستند را در سال جاری جلوی دوربین ببرم.

خالقی در پایان تاکید کرد: متاسفانه وضعیت مستندسازی در کشور چندان مناسب نیست و معمولا بسیاری از پروژه های تولید مستند تنها در حد یک ایده باقی می ماند و شرایطی برای ساخت آن فراهم نمی شود.

نظر شما