شناسهٔ خبر: 36616 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نهنگ تاریک»مجموعه داستانی ازسعید بردستانی

تاب «نهنگ تاریک»نوشته سعید بردستانی است که نشر پیدایش آن را برای گروه سنی بزرگسال منتشر و روانه بازار نشرکرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب«نهنگ تاریک»  از ده داستان به نام‌های «پایان وضعیت»، «بی‌خواب‌ها»، «ایستاده می‌میریم»، «دویدن»، «برکت»، «ماهی مقدس موسی»، «آن بالایی»، «فرشتة دستشویی»، «تنبیه هیرو» و «داستان آپارتمانی» تشکیل شده است که همگی با فضایی سوررئال، تجربة جدیدی را برای مخاطب رقم می‌زند.

   در بخشی از این کتاب می خوانیم:«همین دیروز روی این پشت‌بام با زنی آشنا شدم که  به طور متوسط روزی  یک داستان می‌‌نوشت. مثل همه چاق‌ها خونگرم بود و فوراً برایم تعریف کرد که میز خیلی خیلی بزرگی وسط آشپزخانه گذاشته و آنجا می‌نویسد. به یاد آشپزخانه نجیب زاده خودمان افتادم که جای فرگازمان را هم ندارد. و برایم تعریف کرد خودش را علاف سوژه نمی‌گذارد؛ از هر چیزی که دم دستش باشد می‌نویسد؛ کلم قمری، ذرت بخارپز، همزن برقی، مایونز رژیمی، تفاله چای... نویسندگی یعنی این.

گفتنی است :سعید بردستانی، نویسندة اهل جنوب کشورمان است؛ اولین مجموعه داستان او به نام «هیچ»، سال ۱۳۸۵ توسط «نشر ققنوس» منتشر شد و توانست نظر اهالی ادبیات را جلب کند. این کتاب که در هفتمین دوره جایزه ادبی گلشیری نامزد شد، نام او را به عنوان یک نویسنده جوان و مستعد در حوزه ادبیات داستانی مطرح کرد.

این مجموعه داستان در ۱۰۳ صفحه و با قیمت ۸۰۰۰ تومان، تازه‌ترین اثری است که انتشارات پیدایش در حوزه ادبیات بزرگسال منتشر کرده است.

نظر شما