شناسهٔ خبر: 36559 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چهارمین جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز «تبریزیم» برگزیدگان خود را شناخت

شب گذشته یکشنبه ۲۵ مردادماه، چهارمین جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم با آرای هیات داوران، معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز به آنها، به کار خود پایان داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ و به نقل از ستاد خبری جشنواره، هیات داوران این دوره از جشنواره تبریزیم متشکل از وحید لک،اتابک نادری و سیروس همتی، برگزیدگان دوره چهارم را به شرح زیر معرفی کردند:

در بخش طرح و ایده نمایشی:

رتبه سوم: هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی سه میلیون ریالی به طور مشترک از زیبا فرج‌اللهی  و جمال ساقی‌نژاد، نویسندگان و ایده‌پردازان دو نمایش «فیس پوک» و «چول» تقدیر کردند.

رتبه دوم: هیات داوران با اهدای لوح سپاس و هدیه نقدی هفت میلیون ریالی از بابک مینقی نویسنده نمایش «قیزیل» تقدیر کردند.

رتبه اول: هیات داوران با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی ده میلیون ریالی از حبیب پروین‌قدس نویسنده نمایش «گئتمه عمی،گل آقاجانا» تقدیر کردند.

در بخش بازیگری برگزیدگان به شرح زیر بودند:

لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به صورت مشترک اهدا شد جلیل شهنازی برای عروسک‌گردانی «قیزیل» و یوسف اکبرزاده برای بازی در دو نمایش «بیکارلیق حیکایتی» و «بمب».

رتبه سوم بازیگری: هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به مبلغ پنج میلیون ریال از حسن بابازاده ـ بازیگر نمایش‌های «گئتمه عمی جانا،گل آقاجانا» و «فرار بزرگ» ـ قدردانی کرد.

رتبه دوم بازیگری: هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به مبلغ هفت میلیون ریال از امین حاجی‌اکبری ـ بازیگری نمایش‌های بیکارلیق حیکایتی و بمب ـ قدردانی کرد.

رتبه نخست بازیگری: هیات داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه ویژه نقدی ده میلیون ریالی این بخش را به جمال ساقی‌نژاد اهدا کرد.

کارگردانی:

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی سه میلیون ریالی از جمال ساقی‌نژاد ـ کارگردان نمایش چول ـ قدردانی کرد.

رتبه سوم:

هیات داوران لوح تقدیر رتبه سوم کارگردانی و مبلغ شش میلیون ریال را به سعیده حامد کارگردان نمایش «فرار بزرگ» اهدا کرد.

رتبه دوم:

هیات داوران لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی این بخش را به احسان بهتاسی کارگردان نمایش «بیکارلیق حیکایتی» تقدیم کرد.

رتبه اول:

هیات داوران دیپلم افتخار کارگردانی جشنواره، تندیس و جایزه ویژه این بخش را به مبلغ پانزده میلیون ریال به سیامک افسایی ـ کارگردان نمایش «گئتمه عمی جانا،گل آقاجانا» ـ تقدیم می‌کرد.

گفتنی است هیات داوران از مجموع آثار ارائه‌شده در این دوره از جشنواره،ضمن قدردانی از تلاش تمام هنرمندان تبریزی،از حضور هنرمندان گروه‌های نمایشی کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و کردستان عراق تجلیل کرد. همچنین هیات داوران جشنواره، با اهدای مبلغ بیست میلیون ریال جایزه نقدی به گروه نمایشی «گئتمه عمی جانا،گل آقاجانا» به سیامک افسایی،این نمایش را به عنوان کار برگزیده انتخاب و برای حضور در جشنواره نمایش‌های خیابانی مریوان معرفی کرد. نمایش «قیزیل» نیز در اولویت دوم برای شرکت در جشنواره لاهیجان معرفی شد.

حسین آذرنیا دبیر و یعقوب صدیق‌جمالی دبیر اجرایی چهارمین جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز شهر و شهروندی تبریزیم بودند. وحید لک،اتابک نادری و سیروس همتی نیز داوری جشنواره را بر عهده داشتند.

چهارمین جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز شهر و شهروندی تبریزیم از ۲۲ تا ۲۵ مردادماه در پارک مسافر کلانشهر تبریز برگزار شد.

نظر شما