شناسهٔ خبر: 36522 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شهرستان ملارد دارای مدرسه تخصصی هنر شد

هنرستان کاردانش هنر شهید آوینی در شهر ملارد آغاز بكار كرد. این برای نخستین بار است كه یك هنرستان در بخش خصوصی و در سطح استان تهران فعال می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ صادق عاشور پور نویسنده، كارگردان و پژوهشگر تئاتر با اعلام این خبر افزود : هنرستان شهید آوینی در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ مجوز از اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شد. این هنرستان در حالی برای اولین بار در سطح استان تهران فعالیتش را آغاز می‌کند که یک سال توقف به دلیل پیگیری ساختمان محل آموزشی مناسب مطابق با استانداردهای نوسازی مدارس باعث دلسردی دانش آموزان منطقه ملارد و همه دلسوزان به مقوله آموزش هنر شده بود.

موسس و مدیر این هنرستان افزود : بارها اعلام کرده بودم که مجوز این هنرستان برای شهرستان ملارد صادر شده و الزاماً باید در این منطقه راه‌اندازی شود. اما به دلیل اینکه ملارد از شهرستان‌های تابع استان تهران است اجاره و بعضاً خرید یک ملک استاندارد که مورد تایید نوسازی مدارس کشور باشد به سختی قابل انجام بود.

 

مولف مجموعه كتاب‌های پژوهشی نمایش در ایران افرود: برای خرید املاک مورد نظر و مورد تایید کارشناسان نوسازی وجود نداشت و یا اگر هم داشت بالغ بر ۲۵ سال از زمان ساخت آنها می‌گذشت برای اجاره هم دقیقاً همین مشکلات خرید ملک پابرجا بود و دوماً مبالغ غیرمتعارف و هنگفت اجاره بها و ودیعه رهن باعث می‌شد که بدون تردید توان ما برای معامله یک ملک یا یک ساختمان به نفع مدرسه همچنان با چالش و مشکل مواجه شود لذا یک سال توقف در راه‌اندازی هنرستان باعث شد که عملا از این مجوز ارزشمند دلسرد شویم و به دنبال انصراف از راه‌اندازی هنرستان باشیم که یک اتفاق مبارک و خجسته رغم خرد و آن حضور دبیری دلسوز و فداکار و مردمی از خانواده فرهنگ و هنر که به عنوان مدیر آموزش و پرورش ملارد منصوب شد. دبیری که ۳۰ سال در این شهرستان و حومه استان تهران در مدارس تدریس می‌کرد، دبیری که فقر فرهنگی و هنری این منطقه دغدغه‌اش بود جناب آقای محمد قادری تفرشی.

 

صادق عاشور پور افزود: جناب تفرشی در مراسم بزرگداشتی که برای دکتر موسی زرگر که در شهر صفادشت برگزار شده بود حضور داشت و پیگیر راه‌اندازی مدرسه شد، به ایشان توضیح دادم که شرایط مناسبی در منطقه برای تاسیس این هنرستان وجود ندارد قیمت املاک سر به فلک کشیده و قطعاً نمی‌تواند شرایط نوسازی مدارس را فراهم کند. جناب تفرشی بسیار آزرده خاطر و مکدر شد و تصریح کرد این مجوز بسیار ارزنده است و برای اولین بار در استان تهران اخذ شده حیف است که راه‌اندازی نشود لذا با تمام انرژی و توانایی‌اش مدت ۴ ماه را از دی ماه ۹۳ تا اردیبهشت ۹۴ صرف بازسازی، مرمت و تکمیل یک مدرسه متروکه و فاقد استفاده در قلب شهرک مارلیک (ملارد) نمود. صادقانه در این مدت هر روز به دنبال اتمام ساخت و ساز این مدرسه متروکه بود و سرانجام در خرداد ماه ۹۴ این مدرسه قدیمی و مستهلک را بازسازی کرد و موفق شد از اداره نوسازی مدارس استان تهران مجوز نهایی برای راه اندازی این هنرستان کاردانش را اخذ کند.

این كارگردان پیشكسوت تئاتر افزود : اکنون استان تهران به مدد همت و تلاش دبیری دلسوز و اهل فرهنگ و هنر برای اولین بار دارای یک مدرسه تخصصی هنر در رشته‌های مختلف هنری شده است، مدرسه‌ای که با تمام قدرت و حضور نیروی های تخصصی قادر است تمامی شهرستان‌های استان تهران را به لحاظ آموزشی در رشته‌های تصویربرداری، عکاسی و بازیگری از سال دوم دبیرستان پوشش دهد.

صادق عاشورپور افزود: این مدرسه آرزوی دانش آموزان و خانواده‌های آنان را برای تحصیل در رشته هنر برآورده کرد و این فقط به همت والای مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد محقق شد. 
 

نظر شما