شناسهٔ خبر: 36361 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست نوبل‌خوانی با هارولد پینتر برگزار می‌شود

نشست نوبل خوانی با هارولد پینتر یکشنبه ۲۵ مرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، نشست نوبل‌خوانی با هارولد پینتر در ادامه برگزاری نشست‌های نوبل خوانی مرکز فرهنگی شهر کتاب، روز یکشنبه ۲۵ مرداد برگزار خواهد شد.

هارولد پینتر، نمایش‌نامه‌نویس برجسته‌ انگلیسی است که در سال ۲۰۰۵ برنده‌ جایزه‌ نوبل ادبی شد. وی در سال ۱۹۳۰ در لندن متولد شد و تا سال ۱۹۵۷ علاوه‌بر بازیگری کارگردانی هم می‌کرد اما از این سال انرژی خود را بر نمایشنامه‌نویسی متمرکز کرد. پینتر به دلیل بیماری نتوانست در مراسم اهدای جایزه‌ نوبل در سوئد شرکت کند ولی در فیلمی که از خود به این مراسم فرستاد، سیاست آمریکا را در نیمه‌ دوم قرن بیستم تا روزگار خود به شدت به نقد کشید.

این سخنرانی پینتر را یکی از مهم‌ترین اسناد فرهنگی و اجتماعی علیه سیاست‌های دولت‌ آمریکا که آن را فریبکارانه می‌خواند، دانسته‌اند. پینتر در سال ۲۰۰۸ درگذشت. از این نمایشنامه نویس آثاری چون جشن تولد، آسایشگاه، اتاق، سرایدار، بازگشت به خانه، درد مختصر و... به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

شانزدهمین نشست نوبل‌خوانی شهر کتاب به نوبل‌خوانی با هارولد پینتر اختصاص دارد که با حضور شهره چاووشیان استاد زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی و بلقیس سلیمانی روز یکشنبه ۲۵ مرداد از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

نظر شما