شناسهٔ خبر: 36328 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیاتی از ششمین جشن مستقل فیلم کوتاه/ داوری شهریور انجام می‌شود

مدیر هماهنگی ششمین جشن مستقل فیلم کوتاه بیان کرد از هفته اول شهریور ماه داوری آثار ارسالی به این جشن آغاز می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مسعود امینی مدیر هماهنگی جشن مستقل فیلم کوتاه با اشاره به اینکه ۳۶۰ اثر برای حضور در ششمین جشن مستقل  فیلم کوتاه به دبیرخانه ارسال شده بود، گفت: از میان آثار رسیده ۵۷ فیلم کوتاه برای داوری نهایی انتخاب شده است. سطح کیفی آثاری که به دبیرخانه ارسال شد انتظاری را که نسبت به تولید فیلم در این حوزه داشتیم، برآورده کرد.

وی ادامه داد: انتقادهای اجتماعی، دل مشغولی ها، جسارت فیلمسازان در تولید فیلم کوتاه از جمله عواملی است که در ۵۷ اثر انتخاب شده برای داوری نهایی به خوبی دیده می شود. در بین این آثار، فیلم هایی حضور دارند که تجربه خاصی از لحاظ تکنیکی در سینما به شمار می روند؛ فیلم های درخشانی که امیدوارم فرصت دیده شدن آنها در این دروه از جشن فیلم کوتاه فراهم شود.

این کارگردان فیلم کوتاه توضیح داد: امسال سعی کردیم در مرحله انتخاب با وسعت دید بیشتری آثار را به ششمین جشن مستقل فیلم بفرستیم تا آثار تنوع بیشتری داشته باشند تا بتوانیم بهترین انتخاب ها را از سوی داوران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در میان آثار راه یافته به داوری آثار فیلمسازانی که عضو خانه سینما نیستند نیز دیده می شود، بیان کرد: ۴۰ درصد آثار راه یافته تولید اعضای انجمن فیلم کوتاه و باقی آثار برای فیلمسازانی است که عضو خانه سینما نیستند.

مدیر هماهنگی جشن مستقل فیلم کوتاه ادامه داد: داوری جشن مستقل فیلم کوتاه تهران با حضور ۸۰ نفر به صورت کاملا آکادمیک انجام می شود و داوری ششمین جشن فیلم کوتاه خانه سینما قرار است هفته اول شهریور ماه آغاز شود.

امینی با تاکید براینکه ششمین جشن مستقل فیلم کوتاه در یک سالن مناسب خارج از محیط خانه سینما برگزار می شود، گفت: امسال به طور معمول نشان آسیفا به یکی از هنرمندانی که مورد احترام جامعه سینمایی و غیر سینمایی است، اهدا می شود.

نظر شما