شناسهٔ خبر: 36310 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیات انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم های نوجوانان معرفی شدند

از سوی علیرضا شجاع نوری دبیر جشنواره، اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم های نوجوانان معرفی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ پوران درخشنده، امیرشهاب رضویان و التفات شکری آذر به عنوان اعضای هیات انتخاب، آثار بخش سینمای ایران جشنواره را ارزیابی و انتخاب خواهند کرد.

براین اساس بیوگرافی اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه سینمای ا یران عبارت است از:

 پوران درخشنده (کارگردان و فیلمنامه نویس): متولد ۱۳۳۰ کرمانشاه، فارغ التحصیل سینما با گرایش کارگردانی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما و دارای لوح افتخار درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است. در سال ۱۳۵۴ در سازمان صدا و سیما شروع بکار کرد و در همان زمان فیلم طاعون که درباره طاعون در کردستان به سال ۱۳۲۸ است را تهیه کرد. سال بعد نیز ۱۳۵۵ درباره چهارشنبه سوری و نیز فیلمی درباره مراسم سنتی نواحی مختلف ایران موسیقی نواحی ایران را سال ۱۳۵۶ تولید کرد.

وی عضو انجمن‌های فیلمسازان زن آمریکا(WIF)، کارگردانان مستقل آمریکا(IFP)و مرکز بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان یونسکو (CIFEJ) نیز هست.

از مهمترین فیلم‏های درخشنده به عنوان کارگردان می توان به: رابطه، پرنده کوچک خوشبختی، شمعی در باد، رویای خیس، بچه‌های ابدی و هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند اشاره کرد.

امیر شهاب رضویان (کارگردان و فیلمنامه نویس): متولد ۱۳۴۴ همدان، از سال ۱۳۵۹ در سینمای آزاد همدان مشغول به کار شد. حدود چهل فیلم کوتاه و شش فیلم بلند در کارنامه خود دارد. وی نویسندگی و کارگردانی فیلم های سینمایی سفر مردان خاکستری، تهران ساعت ۷ صبح، مینای شهر خاموش، تابستان عزیز و روزی که مینا گم شد بر عهده داشته است.

التفات شکری آذر (کارشناس و مترجم سینمای هند): متولد ۱۳۳۰ تهران، فارغ التحصیل رشته هنر از دانشگاه عثمانی (کالج انورالعلوم) حیدرآباد هندوستان، از سال ۵۸ در سازمان صدا و سیما آغاز به کار کرده است. از مهمترین مسئولیت های وی می توان به مدیر تامین و آماده سازی فیلم های خارجی بنیاد سینمایی فارابی، مشاور عالی مدیرعامل سیما فیلم، مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی و مشاور فرهنگی امارت مسعودیه اشاره کرد.

شکری آذر هم اکنون مشاور مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در امور بین آلملل هستند.

بیست‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان مهر ماه در همدان برگزار خواهد شد.

نظر شما