شناسهٔ خبر: 36293 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیچ‌ محدودیتی فراتر از قانون برای تشکل‌ها ایجاد نمی‌کنیم

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: به شدت مخالف سلیقه گرایی و نگاه بسته انقباضی در دانشگاه‌ها هستیم و به هیچ وجه فراتر از قانون هیچگونه محدودیتی برای تشکل های دانشجویی و مجموعه های فرهنگی ایجاد نمی‌کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ضیاء هاشمی درباره اینکه آیا وزارت علوم قصد ندارد لیستی از افرادی که دارای ممنوعیت برای دانشگاه‌ها هستند را مشخص کرده و به طور واضح به دانشگاه‌ها، تشکل‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی اعلام کند، گفت: مبنای عمل ما همیشه قانون است اگر مراجع قانونی یک لیست سیاهی یا یک مجموعه مشخص از افراد را به ما ابلاغ کنند، به آن عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ولی ما همواره مخالف رفتار سلیقه‌ای هستیم و معتقدیم عموم اساتید و صاحب نظران می توانند صرف نظر از تعلقات جناحی و سیاسی با جریان های فکری و سیاسی مختلف در دانشگاه حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم افزود: به شدت مخالف سلیقه گرایی و نگاه بسته انقباضی در دانشگاه‌ها هستیم و به دشت حامی و تابع قانون و مراجع قانونی هستیم. هرگونه ضوابطی که در قوانین رسمی پیش بینی شود و یا مراجع قانونی ابلاغ کنند، طبق آن عمل می‌کنیم و به هیچ وجه فراتر از قانون هیچ گونه محدودیتی برای تشکل های دانشجویی و مجموعه های فرهنگی ایجاد نمی کنیم.

به گزارش مهر، اخیرا، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت اعلام کرد: در جلسه‌ای که با شورای عالی امنیت ملی داشتیم، گفتیم که باید اسامی افرادی که ممنوع المصاحبه و ممنوع التصویر هستند ارائه شود. وزارت کشور نیز قول داده تا با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه تا شش ماه آینده لیستی را به ما ارائه کند تا افراد دارای ممنوعیت برای دانشگاه‌ها و دانشجویان به طور واضح مشخص شود.

نظر شما