شناسهٔ خبر: 36245 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره‌ رایگان آرایه‌های ادبی و فنون شعر فارسی در فرهنگسرای تهران

دوره جدید کارگاه‌های تخصصی آرایه‌های ادبی و فنون شعر فارسی در فرهنگسرای تهران با درس بدیع آغاز می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ با هدف جذب و پرورش استعدادهای ادبی جوان و حفظ و احیای فرهنگ و ادبیات ایران، دوره‌های رایگان آرایه‌های ادبی و فنون شعر فارسی با عنوان «در کوچه باغ های شعر پارسی » از ۱۹ مرداد برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.
برگزاری دوره‌ رایگان آرایه‌های ادبی و فنون شعر فارسی در فرهنگسرای تهران

بر اساس این گزارش در این دوره‌های ادبی در چهار فصل، مباحث مربوط به علوم بدیع، عروض و قافیه، معانی و بیان به علاقه‌مندان ارایه خواهد شد.


دوره نخست با عنوان علم بدیع ۱۹ مردادماه آغاز می‌شود و شامل ۱۲ جلسه دوساعته است و به مباحثی همچون تاریخچه علم بدیع، بدیع لفظی و بدیع معنوی پرداخته خواهد شد.
 

بیان تفاوت‌های هنر و علم، تاریخچه علم بدیع و هم چنین شعرخوانی شرکت کنندگان، از جمله بخش‌های نخستین جلسه از دوره «کوچه باغ های شعر پارسی» است.
 

 نشست‌های «در کوچه باغ های شعر پارسی» زیر نظر استاد علی اصغر فراز، محقق، شاعر و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود.
 

علی اصغر فراز مدرس علوم بلاغی در ادبیات فارسی و موسس و رئیس انجمن ادبی شعر و ادب بوستان است و هم چنین عضو هیات امناء بنیاد بین‌المللی استاد شهریار، رئیس انجمن شعر و ادب فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال تهران و دبیر چندین همایش داخلی و بین المللی ادبی از دیگر فعالیت‌ها و سمت‌ها در رزومه ادبی وی است.
 

 جلسات دوره نخست آرایه های ادبی و فنون شعر فارسی دوشنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل فرهنگسرای تهران برگزار خواهد شد.
 

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به انتهای بزرگراه حکیم غرب، سه راه دهکده المپیک، پشت دبیرستان پسرانه اندیشه، خیابان ساحل، بوستان باغ نو مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۴۴۱۶۱۱۱۸ تماس بگیرند.

نظر شما