شناسهٔ خبر: 36176 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری بیش از۴۰۰ نشست کتابخوان درکشور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: طرح خرید کتاب برای همه کتابخانه‌های کشور به انتخاب کتابداران از کتاب‌های چاپ شده در چهار سال اخیر آغاز شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ «علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره رسیدن به اهداف این نهاد در حوزه کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه مردم، بیان کرد:  نشست‌های کتابخوان که توسط نهاد در سراسر کشور در حال برگزاری است، نشانه مثبت این روند است که تا پایان سال نزدیک به بیش از ۴۰۰ نشست کتابخوانی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اولین کسی که در این سلسله نشست‌ها صحبت کرد، «یوسف علیخانی» نویسنده بود و لازم است بگویم که نویسنده‌ها و فعالان رسانه و مطبوعات افراد شرکت‌کننده در نشست‌های کتابخوان هستند.

مختارپور با بیان اینکه تاکنون ۱۴ نشست برگزار شده و از هفته آینده حدود ۲۰ نشست کتابخوان در سراسر کشور برپا می‌شود، اظهار کرد: این حرکت بزرگ کتابخوانی در کشور قطعاً تاثیرگذار خواهد بود. خوشبختانه در این راستا، شبکه آموزش سیما نیز همکاری کرده و قرار شده که هر هفته در روزهای سه‌شنبه تعدادی از نشست‌های کتابخوان از این شبکه تلویزیونی پخش شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از دیگر طرح‌های در حال اجرای نهاد در راستای تحقق اهداف کتابخوانی به تغییر در شیوه خرید کتاب کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در این شیوه، خرید کتاب برای همه کتابخانه‌های کشور به انتخاب کتابداران از کتاب‌های چاپ شده در چهار سال اخیر آغاز شده است. یعنی سلیقه‌سنجی و نیازسنجی کتاب توسط خود کتابداران انجام می‌شود و مردم هم وقتی کتاب‌های مورد نیازشان را می‌بینند به سمت کتابخوانی سوق می‌یابند.

نظر شما