شناسهٔ خبر: 35836 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب‌هایی برای اهالی ادبیات و سیاست / از ˝سرگذشت شاهزاده خانم ایرانی˝ چه می‌دانید؟

˝بز ریش سفید˝، ˝زندگی وحشی˝، ˝سرگذشت شاهزاده خانم ایرانی˝ و کتاب‌هایی در حوزه آموزش سیاسی از آثاری هستند که به تازگی روانه بازار نشر شده‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنر آنلاین؛  "بز نی ریش چه رموو" یا "بز ریش سفید" عنوانی دیگر از کتاب‌های مجموعه طرح سیمرغ قصه‌های ایرانی است که به گویش کُردی سورانی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.این کتاب برای رده سنی ج (۹ تا ۱۴ سال) توسط منوچهر کریم‌زاده بازنویسی شده و تصویرگری آن را شادی صبا برعهده داشته است.

داستان این کتاب یکی از قصه‌های شنیدنی ادبیات شفاهی کردی است که خلاصه آن از این قرار است: کدخدای یک روستا، بز ریش سفیدی را که بیمار است از گله‌اش جدا می‌کند و در بیابان رها می‌کند. بز ریش سفید با گوساله، گوسفند و سگی بیمار آشنا می‌شود و بعد از مدتی بهبودی پیدا می‌کنند و با خوبی و خوشی در کنار هم به زندگی ادامه می‌دهند تا این‌که شبی در دور دست شعله‌های آتشی را می‌بینند و قرار می‌گذارند که...

قصه این کتاب با دو گویش فارسی و کردی سورانی به چاپ رسیده که روایت کُردی آن را حامد شیخ‌الاسلامی برای چاپ جمع‌آوری کرده و سیوان اسدی مربی مرکز فرهنگی‌هنری کانون سروآباد استان کردستان به عنوان راوی آن را به کُردی روایت کرده است.

کتاب "بز نی ریش چه رموو" با طراحی گرافیکی الهام صالحی در ۴۴ صفحه رنگی با جلد سخت و شمارگان ۷ هزار نسخه به قیمت ۸ هزار و ۲۰۰ تومان همراه با لوح فشرده‌ی صوتی در بازار نشر عرضه شده است.

همچنین رمان ˝زندگی وحشی˝ نوشته ریچارد فورد با ترجمه‌ کیهان بهمنی به چاپ رسید.

این رمان روایتگر تاثیرات وقایع اجتماعی در آمریکا و سال‌های بعد از ۱۹۶۰ و جنگ ویتنام است.

رمان "زندگی وحشی" بازگویی از هم پاشیده شدن یک خانواده از زبان یک پسربچه این خانواده است که با آتش‌سوزی جنگل همراه می‌شود.

ریچارد فورد در شانزدهم فوریه ۱۹۴۴ در جکسونِ می سی سی پی متولد شد. اولین رمان خود را با نام "تکه‌ای از قلبم" در سال ۱۹۷۶ چاپ کرد و سپس در سال ۱۹۸۱ نهایت "خوش‌شانسی" را نوشت. این دو اثر فروش بالایی نداشتند و همین موضوع باعث شد نویسنده داستان نویسی را کنار بگذارد و به سراغ خبرنویسی ورزشی برود، اما فعالیت او در این زمینه نیز فقط تا سال ۱۹۸۲ ادامه یافت.

انتشارات افراز پیش از این با ترجمه کیهان بهمنی، رمان‌های "فرزند پنجم" (دوریس لسینگ)، "وقتی بزرگ بودیم"، "مرگ مورگان" و "حفره‌ای تا امریکا" (آن تایلر) و "پیانو" (ژان اشنوز) و نمایشنامه‌های "ستون پنجم" (ارنست همینگوی) و "والپارایزو" (دون دلیلو) را به چاپ رسانده است.

رمان "زندگی وحشی" با ۲۰۰ صفحه و تیراژ ۱۱۰۰ نسخه با بهای ۱۳۵۰۰ تومان منتشر شده است.

در هفته‌ای که گذشت ایسنا نیز از انتشار چند کتاب در حوزه آموزش سیاسی خبر داد. کتاب‌های آموزش سیاسی در دو جلد به همراه کتاب‌های "کاربرد نظریه‌های روابط بین‌الملل"، "سرگذشت شاهزاده خانم ایرانی"، "جزایر ایرانی خلیج فارس"، "روش علم"، "مدیریت رسانه" منتشر شده است.

کتاب "آموزش سیاسی ۱" (مبانی علم سیاست‌، اندیشه سیاسی‌، جامعه شناسی سیاسی‌، مسائل جهان سوم) که حاوی موضوعات پربسامد آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری علوم سیاسی و روابط بین الملل است توسط جواد قربانی و بهزاد رون گردآوری و تدوین شده است.

این کتاب با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۸۰ هزار تومان و ۷۵۱ صفحه به چاپ رسیده است.

در معرفی این کتاب در پشت جلد نوشته شده: "دانشجویان ایرانی هنگام شرکت در آزمون‌های دانشگاهی علوم اجتماعی به ویژه تاریخ و علوم سیاسی‌، معمولا با معضلی بزرگ مواجه می‌شوند. برخی کتاب‌هایی که به عنوان منبع امتحان خوانده‌اند،‌ حاوی جهت‌گیری‌های ایدئولوژیک هستند و با وجود این که مطالب زیاد و بعضا ذی قیمتی به دانشجو می‌آموزند‌، شرکت‌کنندگان آزمون‌ها را هنگام پاسخ دادن به پرسش‌ها سر دو راهی قرار می‌دهند. این وضع در مورد مقاطع حساس تاریخی و سیاسی بیشتر دیده می‌شود.

کتاب "آموزش سیاسی ۲" (تاریخ تحولات ایران‌، سیاست تطبیقی روابط بین‌الملل‌، حقوق و سازمان‌های بین‌المللی) که حاوی موضوعاتی پربسامد آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی و روابط بین ‌الملل است توسط جواد قربانی گردآوری و تدوین شده است.

این کتاب با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۸۰ هزار تومان و در ۷۹۱ صفحه به چاپ رسیده است.

همچنین کتاب "کاربرد نظریه‌های روابط بین‌الملل" (سیاست بین‌الملل در عرصه تئوری و عملی) نوشته استادعبدالعلی قوام (استاد دانشگاه شهید بهشتی) در ۶۳۸ صفحه و با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

همچنین کتاب "سرگذشت شاهزاده خانم ایرانی" (همراه با ملاحظاتی پیرامون سرگذشت شاهزاده خانم ایرانی و تاج السلطنه) نوشته مسعود کوهستانی نژاد دیگر کتاب تازه منتشر شده است.

این کتاب در ۴۷۷ صفحه و با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان به چاپ رسیده است.

کتاب دیگر "جزایر ایرانی خلیج فارس" (نخستین اعاده حاکمیت ایران بر تنب بزرگ‌، تنب کوچک و ابوموسی در سال ۱۳۲۹/۱۹۵۱) نام دارد. این کتاب نوشته مسعود کوهستانی نژاد است که در ۳۴۰ صفحه و با شمارگان ۱۱۰۰نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان به چاپ رسیده است.

دیگر کتاب منتشر شده "روش علم" (بازخوانی اسلوب‌های اندیشه علمی از عصر روشنگری تاکنون) نام دارد. این کتاب نوشته نوشته محمد طبیبیان است که در ۲۶۳ صفحه و با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قمیت ۱۴ هزار تومان به چاپ رسیده است.

همچنین کتاب "نخبگان و تلویزیون" در حوزه رسانه و ارتباطات نوشته محمود اسعدی است که به تازگی در ۲۰۷ صفحه و با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۱ هزار تومان به چاپ رسیده است.

همه این کتاب ها از سوی انتشارات دنیای اقتصاد به چاپ رسیده است.

نظر شما