شناسهٔ خبر: 35666 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زندانیان ادامه تحصیل می‎دهند

مسوولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور صبح دیروز (سوم مرداد) با حضور در محل این وزارتخانه تفاهم نامه همکاری درباره ادامه تحصیل زندانیان و رسیدگی به خانواده زندانیان امضا کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ علی اصغر فانی روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه همکاری های مشترک وزارت آموزش و پرورش با سازمان امور زندان ها اظهار داشت: این تفاهم نامه اهدافی چون ادامه تحصیل زندانیان، رسیدگی به خانواده زندانیان و پر کردن اوقات فراغت زندانیان را دنبال می کند.

وی یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم را توسعه مشارکت ها دانست و ادامه داد: در راستای مشارکت جویی، تفاهم نامه با سازمان زندان ها بیست و دومین تفاهم نامه ای است که آموزش و پرورش با دستگاه ها و نهادهای مختلف به امضا رسانده است.

وزیر آموزش و پرورش حرفه آموزش زندانیان را در کاهش جرایم حایز اهمیت دانست و اضافه کرد: بخشی از این حرفه آموزی در حوزه آموزش و پرورش و بخشی به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که سعی بر این است تا در این رابطه گام های بلندی برداشته شود.

فانی خاطرنشان کرد: از آنجا که فرزندان زندانیان نیز به مشاوره های تربیتی، تحصیلی و آموزشی نیاز دارند معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش می تواند نسبت به ارایه خدمات مشاوره ای به خانواده زندانیان کمک کند.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۷۰ درصد افرادی که در زندان به سر می برند جوان و زیر ۴۰ سال هستند، گفت: در این میان ۴۰ درصد آنها دارای حداکثر مدرک تحصیلی سیکل و ۱۰ درصد بی سواد مطلق هستند.

اصغر جهانگیر اظهار داشت: برنامه های متنوعی در سازمان زندان ها برای زندانیان در نظر گرفته شده است که از عارضه یابی تا درمان در بخش بهداشت و درمان تا حرفه آموزی به آنها را شامل می شود.

وی با بیان اینکه آموزش همراه با پرورش مهمترین موضوعی است که در زندان ها باید پی گیری شود، اضافه کرد: یکی از راه های کمک به زندانیان برای بازگشت به جامعه این است که آنها از طریق آموزش وارد جامعه شوند.

رییس سازمان زندان ها تعداد انجمن های حمایت از خانواده های زندانیان در سراسر کشور را ۲۰۰ انجمن ذکر کرد و با بیان اینکه این تعداد به هیچ وجه کافی نیست، یادآورشد: با توجه به تعداد زندانیان و خانواده های آنها لازم است تا به آموزش و پرورش خانواده زندانیان و سرپرستان خانوار در حوزه تربیتی بیشتر بها داده شود تا بحث افت تحصیلی و ترک تحصیل را شاهد نباشیم.

نظر شما