شناسهٔ خبر: 35495 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تازه ترین اثراحمدرضااحمدی/ زنی در کنارویترین ها منتشرشد

زنی در کنارویترین ها» عنوان تازه ترین مجموعه شعر احمدرضااحمدی،شاعر معاصر است که به تازگی توسط نشرچشمه منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ مجموعه شعر «زنی در کنار ویترین‌ها» سروده احمد‌رضا احمدی شامل ۱۰۳ شعر است که به تازگی منتشر شده است. احمدرضا احمدی این مجموعه شعر را به قاسم صنعوی اهدا کرده است.

احمدرضااحمدی شاعر و مترجم سال ۱۳۱۹ در کرمان متولد شد. پدرش کارمند وزارت دارایی بود و ۵ فرزند داشت که احمدرضا کوچکترین آنها بود. او در سال ۱۳۲۶ با خانواده به تهران آمد و در دبستان ادب و صفوی تهران دوران ابتدایی را به پایان برد و دورهٔ دبیرستان را در دارالفنون تهران به پایان رساند.او در سال ۱۳۴۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد.

احمدی در سال ۱۳۴۳ گروه ادبی«طرفه» را به همراه نادر ابراهیمی، اسماعیل نوری علاء، مهرداد صمدی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی، جعفر کوش‌آبادی، مریم جزایری و جمیله دبیری با هدف دفاع از هنر موج نو تأسیس کرد.

آشنایی عمیق او با شعر و ادبیات کهن ایران و شعر نیما دستمایه‌ای شد تا حرکتی کاملاً متفاوت را در شعر معاصر آغاز و پی‌ریزی کند. از بیست سالگی به طور جدی به سرودن شعر پرداخت. وی نخستین مجموعه شعرش را با عنوان طرح در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را جلب کرد. وی همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد.

مجموعه های هفت جلدی دفترهای سالخوردگی و دفترهای واپسین، هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود،روزی برای توخواهم گفت،چای درغروب جمعه سرد می شود، عزیزمن، بهاریه،روزنامه شیشه ای ،قافیه در باد گم می شودو لکه ای از عمر بردیوار بود، تنها عنوان بعضی از آثار تالیفی وی هستند.

طرح روی جلد این کتاب نیز اثری از آیدین آغداشلو است. در بخشی از کتاب می خوانیم:

«حقیقت را به پای روزهای تنهایش

ریخته بود

بی اشتها بود

برای غذا

عشق

برای کافه‌های در باران

برای همه رمان‌های ناتمام

که نویسنده‌اش در فصل آخر رمان

سکته کرده بود

نمی‌خواست برای ادامه زندگی‌اش

بهانه‌ای بیاورد

که باران می‌آید

و یا دو سه روز دیگر

لادن‌ها گُل می‌دهند

عکاسی گفته بود شما هنوز قیافه زیبایی دارید

برای عشق آماده شوید

عکس‌ها را گرفت

جلو عکاس خانه عکس‌ها را آتش زد

و در برف به راه خود

ادامه داد.»

مجموعه شعر «زنی در کنارویترین ها»؛جدید ترین سروده های احمدرضااحمدی در ۲۲۳ صفحه،قطع رقعی و با قیمت ۱۵هزارتومان توسط نشرچشمه منتشرشده است.

نظر شما