شناسهٔ خبر: 35484 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اردوی مکالمه عربی طلاب در ۷ استان برگزار می‌شود

اردوی مکالمه عربی حوزه علمیه قم در مراسمی با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور آغاز شده و این اردو در ۶ استان دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این دوره آموزشی برای نخستین بار به شیوه نوین تدارک دیده شده که به مدت ۱۴۰ ساعت برگزار می‌شود.

اردوی مکالمه عربی حوزه علمیه قم ویژه دو مقطع زیردیپلم و مقاطع بالاتر است که در دو مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) و فاطمیه(س) آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه این اردو روز سه شنبه با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) منطقه نیروگاه که یکی از مناطق محروم قم می‌باشد برگزار شد.

به گفته شاکر افضلی مدیر مرکز آموزش زبان‌های خارجه حوزه علمیه قم نخستین دوره آموزشی زبان و مکالمه عربی در قم و ۶ استان دیگر کشور برگزار می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در مراسم افتتاحیه این اردو با تشریح مولفه‌های موفقیت طلاب علوم دینی از آنها خواست با تسلط به زبان‌های خارجی و تدارک سازوکارهای لازم، پاسخگوی نیاز مردم باشند.

حجت‌الاسلام فرخ‌فال نیز به تشریح جزئیات برگزاری این دوره آموزشی پرداخت و افزود: این دوره در ۱۴۰ ساعت آموزشی برنامه‌ریزی شده و علاوه بر قم در چند استان دیگر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حجازی مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) نیز تلاش‌های مسئولان حوزه برای توسعه آموزش زبان‌های خارجه را قابل تقدیر دانست.

نظر شما