شناسهٔ خبر: 35482 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسامی ۶۸۷ ناشر و کتابفروش معاف از پرداخت مالیات

اسامی ۵۱۱ کتابفروش و ۱۷۶ ناشر-کتابفروش عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران که از پرداخت مالیات معاف شدند، اعلام شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از معاف شدن کتابفروشان و ناشر-کتابفروشان عضو این اتحادیه از پرداخت مالیات خبر داد. این اتفاق تنها چند روز بعد از ارسال فهرست کتابفروشان و ناشرکتابفروشان عضو اتحادیه مذکور از سوی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد به رئیس سازمان امور مالیاتی رخ می دهد.

این فهرست هفته گذشته و در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان مهلت اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی برای تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی (۳۱ تیرماه ۱۳۹۴) از سوی مودیان، به پیوست نامه‌ای از سوی سیدعباس صالحی به علی عسگری، ارسال شده بود. فهرست ۵۱۱ کتابفروش معاف از پرداخت مالیات را می‌توانید اینجا و فهرست ۱۷۶ ناشر-کتابفروش معاف از پرداخت مالیات را اینجا ببینید.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در نامه خود به رئیس سازمان امور مالیاتی با استناد به دستورالعملی که اواخر سال ۹۳ به امضای دو طرف رسید، خواستار همکاری و انجام اقدامات لازم این سازمان برای برخورداری مشمولیت فهرست مذکور از معافیت مالیاتی مورد اشاره شده بود.

بر اساس دستورالعمل یادشده، زمان اجرای این معافیت از ابتدای سال ۹۳ است اما به گفته رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، به رغم اینکه مطابق دستورالعمل یادشده، کتابفروشان برای برخورداری از معافیت مالیاتی نیازی به داشتن دفتر ندارند و اساساً تکلیفی بر آنها در این خصوص تحمیل نشده است، گزارش‌هایی از سوی برخی اعضای کتابفروش این اتحادیه مبنی بر مطالبه مالیات خوداظهاری ۴۰ درصدی از سوی ممیزان مالیاتی از آنها، واصل شده است.

آموزگار می‌گوید: با اینکه چند ماه از امضای دستورالعمل معافیت مالیاتی کتابفروشان می‌گذرد، این دستورالعمل هنوز از سوی سازمان امور مالیاتی به حوزه‌های مالیاتی تابعه آن ابلاغ نشده است. ما از سازمان امور مالیاتی می‌خواهیم تا این دستورالعمل را به حوزه‌های مالیاتی ابلاغ کند و امیدوارم اجرای این دستورالعمل با مشکل و مانع رو به رو نشود و اینگونه نباشد که کتابفروشان روی کاغذ معاف باشند اما از آنها مالیات اخذ شود!

پیشتر علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص آخرین زمان برای تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی، با اشاره به همزمانی این ضرب الاجل (آخر تیرماه) با عید فطر، گفته بود: در صورتی که عید فطر روز شنبه (۲۷ تیر) باشد، از روز یکشنبه نیز مجددا اظهارنامه‌های مالیاتی تحویل گرفته خواهد شد.

نظر شما