شناسهٔ خبر: 35464 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«زنگ هفتم» منتشر شد

اولین مجموعه‌داستان به هم پیوسته‌ محمد منصور هاشمی، نویسنده جوان، شامل هفت داستان کوتاه، توسط نشرچشمه منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ محمدمنصور هاشمی داستان‌نویس و پژوهشگر ایرانی حوزه فلسفه، ادبیات و دین است.او اکنون عضو هیئت علمی بنیاد دائره المعارف اسلامی است.

مجموعه‌داستان به هم پیوسته‌ «زنگ هفتم» اثری‌‌ست‌ در حول و حوش سال‌های دهه‌ شصت. هاشمی که اغلب به خاطر نوشته‌ها و فعالیت‌هایش درباره‌ فردید، شایگان و هم‌چنین جریانِ روشنفکری دینی در ایران امثالهم مشهور است، در این مجموعه داستان به هم پیوسته قطعاتی از سرنوشت نسلِ خود را روایت کرده که انبوهی ماجرا از سر گذراندند و به بسیاری از سوال‌هاشان پاسخ داده‌ نشد.

هاشمی از سال‌ها قبل سوای کارش در زمینه فلسفه به نوشتن داستان و حتی شعر مشغول بوده و احتمالا برای مخاطبان او جذاب خواهد بود که شاهد رمانی کوتاه از او باشند.

اولین اثر داستان‌اش با همین وضعیت فکری آغاز می‌شود که بازگشت به گذشته و پرسیدن از تصاویر از یاد رفته و مصادیق فراموش‌شده چه وضعیتی را برای او و شخصیت‌های دیگر رمانش رقم می‌زند. شیوه‌ی‌ روایی او کاملا رئالیستی‌ست و از قضا فیلسوف جوان آن‌چنان هم دنبال طرح گزین‌گویه‌های فکری نبوده و تلاش داشته بیش از هر چیز داستانی روایت کند که مخاطب را جذب خودش کند. ‌هاشمی در سال‌های دور کتابی درباره‌ «صادق هدایت» نیز منتشر کرده بود. هاشمی متولد سال ۱۳۵۶ و دارای دکترای فلسفه از دانشگاه تهران است.

دین‌اندیشان متجدد،هویت اندیشان و میراث فکری احمد فردید، صیرورت در فلسفه ملاصدرا و هگل، خدا و بشر، قهقهه در خلا،آمیزش افق‌ها،‌فلسفه و فرهنگ عنوان بعضی از آثار این نویسنده جوان است.

کتاب «زنگ هفتم»نوشته محمد منصور هاشمی با قیمت ۵هزار و ۵۰۰ تومان در گروه کتاب های جهان تازه داستان این نشر چاپ شده است.

نظر شما