شناسهٔ خبر: 35358 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لزوم توسعه فیزیکی و تجهیزات دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در اولین جلسه ساها در واحد زاهدان با اشاره به پتانسیل و توانایی این واحد دانشگاهی در عرصه‌ آزمایشگاهی گفت: باید دانشگاه همکاری خود را با بخش خصوصی تقویت کرده و ثابت کند که توانایی‌های لازم را در راستای توسعه علمی و آزمایشگاهی دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛  منطقه سیستان و بلوچستان، امین‌رضا کمالیان با اشاره به استانداردسازی تجهیزات آزمایشگاهی افزود: باید آزمایشگاه‌های دانشگاهی استانداردسازی شده و سپس از توانایی‌های آن‌ها برای تعامل با بخش خصوصی استفاده شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با تاکید بر برنامه‌ریزی جهت توسعه فیزیکی و تجهیزات آزمایشگاه‌ها، عنوان کرد: باید از امکانات و تجهیزات موجود بر اساس نیاز منطقه بهترین استفاده و بهره‌برداری انجام شود.

دبیر هیات امنای دانشگاه ازاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید محصول برگزاری جلسات ساها به منصه ظهور رساندن قابلیت‌های واحدهای دانشگاهی استان در راستای طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی باشد، افزود: برای بهره‌برداری مناسب از جلسات کمیته ساها باید اهداف شناخته شود.

کمالیان با اشاره به اینکه دانشگاه با داشتن اعضاء هیات علمی و دانشجویان نخبه می‌تواند در عرصه‌های مختلف موفق عمل کند، بیان کرد: دانشگاه‌ها از توان علمی، پژوهشی و تجربی بالایی برخوردار هستند و باید با استفاده از این پتانسیل‌ها جامعه‌ای متعالی و خلاق بسازند.

این مسئول با تأکید بر اینکه آزمایشگاه باید توسط نیروی متخصص اداره شود افزود: ‌کارشناسان و مسئولان آزمایشگاهی باید کسانی باشند که متخصص بوده و تجربه و شناخت کامل از نیازهای آزمایشگاهی داشته‌باشند.

نظر شما