شناسهٔ خبر: 35344 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعداد مدارس امین در قم افزایش می‌یابد/ استقرار طلاب در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد که تعداد مدارس امین در این استان در سال تحصیلی آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ناصر حمزه‌ای روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران از امضای تفاهم نامه میان ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با مراکز حوزوی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه در هر مدرسه یک طلبه آموزش دیده با تحصیلات عالی یا سطح دو حوزه در مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا می‌کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای مبانی فکری و اعتقادی دانش آموزان بیان کرد و افزود: مبلغانی که در این مدارس مستقر می‌شوند ۱۴ برنامه تربیتی را اجرا می‌کنند که ارائه مشاوره مذهبی یکی از این برنامه‌هاست.

وی تعداد مدارس امین در استان قم را ۱۴۰ مدرسه اعلام کرد و یادآور شد: سعی می‌کنیم تعداد این مدارس را در سال تحصیلی آینده به ۲۰۰ مدرسه افزایش دهیم.

حمزه‌ای از موفق بودن برنامه‌های مدارس امین سخن گفت و اظهار کرد: والدین دانش آموزان استقبال خوبی از این مدارس دارند و امسال بیش از ۳۰۰ مدرسه درخواست اجرای این طرح را داشتند که زیرساخت‌های ان مهیا نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم وعده داد که در صورت مهیاشدن زیرساخت‌های لازم، تعداد مدارس امین در این استان افزایش بیشتری خواهد داشت.

اظهارات حمزه‌ای درباره افزایش تعداد مدارس امین در حالی است که حجت‌الاسلام نبوی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه روز گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر از توقف گسترش مدارس امین برای اطمینان‌بخشی از رشد کیفی برنامه‌ها و ارتقای مدارس در تراز حوزه علمیه خبر داد.

نظر شما