شناسهٔ خبر: 35225 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارائه پیشنهاد اصلاح ساختار و برنامه جشنواره بین المللی فارابی به وزرات علوم

رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فارابی با اشاره به اتمام پرداخت های مربوط به هفتمین جشنواره بین المللی فارابی در آینده نزدیک، از ارائه پیشنهاد بازنگری و اصلاح در فرآیند برگزاری این جشنواره به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکتر حسین ابراهیم آبادی گفت: پرداخت های مربوط به جوایز هفتمین جشنواره بین المللی فارابی در حال انجام است و امور اداری مربوط به آن نهایی شده است. 

وی با اشاره به برگزاری نشست پژوهشگران و استادان حوزه علوم انسانی و اجتماعی درباره عملکرد جشنواره بین المللی فارابی در هفت دوره گذشته خاطر نشان کرد: این نشست برای بررسی عملکرد این جشنواره برگزار شد و بر این اساس، نامه ای با امضای آقایان دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی، و دکتر وحید احمدی، معاون پژوهشی و فناوری، برای ارائه به دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، ارسال شده است. 

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی افزود: این نامه حاوی پیشنهاد اصلاح فرآیندهای جشنواره و درخواست اجازه برای شروع دور هشتم جشنواره بین المللی فارابی است. این پیشنهادها به شکل تفصیلی و با هدف اثرگذاری بیشتر جشنواره بر کیفیت تحقیقات علوم انسانی کشور و برآمده از چند جلسه کمیته کارشناسی جشنواره با حضور تعدادی از استادان برجسته علوم انسانی و اجتماعی، برخی از داوران دوره های پیشین، اعضای کمیته های علمی و برگزیدگان برای بررسی جدی و نقادانه دوره های گذشته است.

ابراهیم آبادی تاکید کرد: این پیشنهادها تلاش می کند تا کمیت و تعداد آثار کاهش یافته و تمرکز جشنواره بر تحقیقات و بالا رفتن کیفیت آنها باشد که پس از موافقت وزیر محترم علوم و بررسی و تائید در شورای سیاستگذاری جشنواره به مرحله اجرا در می آید.

نظر شما